Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Toerentellerkabel

 
Schrijver Johan de Vries
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 15 feb. 2006 19:27 
De kabel van mijn toerenteller is gebroken. Dat de radiateur op zijn minst voor vervanging van het motorblok af moet lijkt mij helder: maar voor ik ga sleutelen, kan ik dan bij de aandrijving en de kabelbevestiging op de nokkenas, of dient de ventilator ook verwijderd te worden? Of zijn er nog andere trucs om de binnenkabel te vervangen?
Honda CX 500 Custom 1984

Schrijver Hans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 15 feb. 2006 20:48 | Aangepast door: Hans 
Het is soms een gepruts, maar de ventilator hoeft er niet af.
Het koelsysteem hoeft zelfs niet afgetapt; gewoon de schroeven van de radiator losmaken en de zaak naar voren kantelen.
Het wijst zich vanzelf.
Succes.

Ik geloof niet dat alleen de binnen kabel te vervangen is.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Floris
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 15 feb. 2006 21:11 
http://www.elsham.pwp.blueyonder.co.uk/cx500/tacho_cable/
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver jerrimy
Gast 
#4 | Geplaatst: 15 feb. 2006 21:12 
Alleen de binnenkabel vervangen kan idd niet, maar je kunt wel net als Hans al zegt tussen de ventilator door werken, het is een heel gepruts, ik heb er nu een boutje met contramoertje ingezet.
die kan ik dan met een steeksleutel makkelijker losdraaien.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 15 feb. 2006 23:09 
Zonder de radiateur los maken gaat zelfs ook. Heeft me wel een uurtje gekost.

Succes !
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Marcel Gosselink
Gast 
#6 | Geplaatst: 16 feb. 2006 09:17 
Johan,

Radiator etc. kan blijven zitten. De tank eraf halen en met twee in elkaar geschoven pijpsleuteljes kun je dan vanaf de rechterkant bij het borgboutje komen. Sleutels wel een beetje langs de rubber slang van de koeling wringen. Een gepruts, maar het kan wel.
Alleen de binnenkabel vervangen is niet mogelijk.

Aan de "bovenkant" moet je de koplamp weghalen om bij de tellerunit de moer van de kabel los te kunnen halen.

Succes ermee,
Marcel

Schrijver janreb
Gast 
#7 | Geplaatst: 27 feb. 2006 21:25 
Het is te doen. Ik heb er een inbusboutje ingezet, dat werkt gemakkelijker.

Succes,
Reyer

Schrijver Roadkill
Gast 
#8 | Geplaatst: 3 maart 2006 16:30 
Als je het verhaal van die engelse site leest heb je een goede handleidng. Als je pech hebt zit het borboutje precies andersom dacht ik, dan ben je dus wel effe zoet :S

Schrijver edward
Gast 
#9 | Geplaatst: 6 maart 2006 08:54 
Het is mij ook zonder demontage gelukt...met een elleboogje (waarmee je om een hoekjhe kan werken). Wel een hoop gepriegel...succes

Schrijver edward
Gast 
#10 | Geplaatst: 6 maart 2006 08:56 
Het is mij ook zonder demontage gelukt...met een elleboogje (waarmee je om een hoekjhe kan werken). Wel een hoop gepriegel...succes

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 6 maart 2006 12:53 | Aangepast door: Erik1 
Hoi Allemaal,

Ik denk dat ik daar ook aan moet geloven! Vrijdag middag deed ook mijn toerenteller niets meer. Zal eens gaan kijken wat het bij mij is.

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver Johan de Vries
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 25 maart 2006 22:49 
Vandaag een nieuwe toerentellerkabel gemonteerd. Aanvankelijk de radiateur naar voren gekanteld waardoor je beter zicht op de zaak krijgt en het borgboutje van rechts onder af kunt bereiken, maar het borgboutje bleek muurvast te zitten. Toch maar de slangen losgemaakt en radiateur verwijderd, mooie gelegenheid om koelvloeistof te vervangen. De kop van het boutje bleek niet helemaal gaaf meer, geen schroevedraaier die er vat op kreeg. Koelvin verwijderd, nokkenaseinde afgedekt met een doek, en met een ijzerzaagje een gleuf in de boutkop gezaagd, net zolang totdat een platte schroevedraaier er goed vat op kreeg. Een paar keer laten schrikken met een hamertik, WD 40 erbij, en eindelijk beweging. Uiteraard een ander gaaf boutje erin, vanaf rechts onder gemonteerd met een flexibele schroevedraaier. Prima te doen. Winst van de dag: mijn toerenteller doet het weer, en ik heb mijn motor weer beter leren kennen. Dank voor alle adviezen!
Honda CX 500 Custom 1984

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Toerentellerkabel

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven