Als een motorverzuipt is er inderdaad iets niet goed met de carb/vlotter/ vlotternaald. M.n. de afedinging van de vlotternaald zou ik contoleren op slijtage/vuilafzetting.
Wat bedoel je met de linker cylinder heeft moeite bij de koude start?
Normaal is dat juist de rechter cylinder bij de koude start wat na-ijlt (die cylinder krijgt de benzine uit de tank vanwege de carb-constructie van de CX) wat 'later'); de rechter loopgt meestal als eerste mooi rond. Dat heeft m.n. na wat langere standtijd te maken met het verliegen van de vluchtige stoffen in de benzine in de vlotterkamer door de specifieke ontluchting van de carbs.
Je zou in jouw geval eens kunnen kijken naar de corrosie op de diverse stekkerverbingingen, de weerstand van de bougiedop (max 5 kOhm) en de conditie van de bougiekabel vanaf de bobine.
Het is inderdaad zo dat in de 5e versnelling 50 keer de snelheid het toerental is. Dus 120 km/uur = 6.000 t/min enz.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.