Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

vastzittende voorrem

 
Schrijver Anoniem
Gast 
#1 | Geplaatst: 28 maart 2006 21:09 
wie kan mij vertellen hoe ik na een lange winter de voorrem weer los krijg?
bvhd henk.

Schrijver kaperj
Gast 
#2 | Geplaatst: 28 maart 2006 21:43 
Hoi Henk,

Kijk in het archief van techniek. Er is een cd in omloop met onderhoud van de CX (Terry?). De voorrem loshalen, schoonmaken en evt. reviseren. Remhendel controleren. Onderdelen bij de sloop woesthoff.nl Brummen. Handboek en remblokken motozoom.nl Utrecht. Mijn remmen zaten vast. Een remklauw was verroest Niewue remblokken en nieuwe remolie DOT4.

succes jaap

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 28 maart 2006 21:50 
van te vooren goed schoonmaken met remreiniger helpt. Maar het makkelijkste is om de remcilinder nu met wat remreiniger schoon te maken en dan het zichtbare gedeelt wat op te poetsen. als dat niet helpt de remklauw los halen, een stukje hout tussen de remblokkenen voorzichtig de drukopvoeren en dan de cilinder goed schoonmaken. En als dat niet werkt dan moet de cilinder eruit om hem helemaal schoon temaken en dan zit er heel wat meer werk aan (de rubbers goed nakijken en misschien vernieuwen en je hebt dan zowieso remolie nodig).
hoopt dat dit al wat helpt.
succes cosmar (die dit ook wel eens moet doen)
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver Anoniem
Gast 
#4 | Geplaatst: 30 maart 2006 22:10 
jaap en cosmar,
bedankt voor de goeie tips, de remmen zijn weer los dmv. remreiniger en het gebruik van de compressor.
ik heb ze ingespoten met reiniger en daarna schoongeblazen met de compressor.
we kunnen weer rijden, en natuurlijk REMMEN.
nogmaals bedankt!!!

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 vastzittende voorrem

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven