Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

cx 650

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver jandejong
Gast 
#1 | Geplaatst: 29 maart 2006 20:29 
ik rijd nu een cx 500 maar denk erover om een cx 650 te kopen . zijn er nog dingen waar je op moet letten bij aankoop , en rijdt het ook beter ??

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 29 maart 2006 20:37 
Jan de hemel gaat voor je open als je met een CX of GL 650 gaat rijden
ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Ray
Gast 
#3 | Geplaatst: 29 maart 2006 22:06 | Aangepast door: Ray 
Beste Jan,
Waar je op moet letten weet ik niet precies, maar het zijn de gebruikelijke dingen bij elke gebruikte motor. Ik heb Roelof gewoon met een glazige blik in mijn ogen geloofd, en dat bleek terecht. Mijn 650E is dik in orde!
En ja, het rijdt echt een stuk beter!!!! Als de hemel twee wielen en een stuur zou hebben, dan zou het CX650 heten! ( sorry Gea) Het rijwielgdeelte is veel stijver en directer, de wegligging subliem met de Prolink, de motor heeft mega-veel koppel in precies het goeie toerengebied om zowel relaxed te cruisen als ongenadig te gummen: ik hou een Soes Bandit 600 met iets minder gemak bij. De remmen hebben veel meer "bite" en het TRAC-syteem biedt veel stabiliteit bij hard remmen. Maar nog steeds dat lieve, bullige blok onder je voor het echte CX gevoel! Tot nu to heb ik maar een kritiekpunt: die onwijs grote, lelijke knipperlichten!
Jan, gewoon een keer rijden en een goeie uitzoeken, dan ben je verkocht!
Groeten,
Ray (die toch zijn ouwe PhoeniCX nog wel mist)

Schrijver gompie

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 30 maart 2006 06:22 | Aangepast door: gompie 
Ik heb mijn CX650E juist verruild voor een CX500A.
De 650 vond ik een zenuwenlijder, te direct en te snel.
Daar komt bij dat een 650 grotere stappen neemt.
Met de rit naar Schotland voerden de 500tjes de boventoon. Je weet dan met je 650 niet goed of je met hen mee moet rijden in z'n 4 of in z'n 5.
Voor de ene versnelling rijd je te hard, voor de andere weer te langzaam.
En die betere remmelarij en een stijver frame: Het zal mij worst wezen... (mijn eerste motor was een Russische Jupiter, alles rijdt beter dan dat...)
Nee, ik ben wel blij met m'n PhoeniCX (waarop ik gisteren het eerste rondje van dit jaar gereden heb)
h.g. Dirk
Rookworst zonder R is ook worst!

Schrijver jerrimy
Gast 
#5 | Geplaatst: 30 maart 2006 07:24 
Luister even goed of je de startkoppeling niet hoort nakloppen. De prolink veer in orde is (niet lek),en of de electrische fan aanslaat.

Word het een E of een custom ?
(ik vind de E een prachtige fiets).

Schrijver jandejong
Gast 
#6 | Geplaatst: 30 maart 2006 12:51 
ik wil eigenlijk een 650 e die vindt ik er zeer mooi uit zien.
Enig idee wat zoiets mag kosten ??

Schrijver edho
Gast 
#7 | Geplaatst: 30 maart 2006 13:25 | Aangepast door: edho 

Schrijver Frans
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 30 maart 2006 13:51 
Da's een hele mooie, zo te zien!

Frans

Schrijver edho
Gast 
#9 | Geplaatst: 30 maart 2006 14:19 
Misschien is het handig om iemand met verstand van de 650e mee te nemen als je er een gaat bekijken. Anders betaal je gauw te veel. Afdingen op minpunten is snel verdiend en als je een kenner bij je hebt maakt dat ook wat indruk.

Schrijver jerrimy
Gast 
#10 | Geplaatst: 30 maart 2006 16:20 | Aangepast door: jerrimy 
Tja je bent zelf natuurlijk ook al gauw een kenner als je hier op de site komt hahahahaha.....

Het ding in Tilburg viel mij ook op ziet er erg clean (netjes) uit. Heeft zo op het eerste gezicht een aardige prijs kwaliteit verhouding.

Wat een 650e mag kosten hangt natuurlijk erg van de staat af. Je weet koop je goedkoop maar je blijkt een paar uitlaatjes nodig te hebben KASSA ik zeg zo maar wat.

Kijk en vergelijk neem je tijd gebruik b.v. veilingkijker.nl om een indruk te krijgen van het huidige aanbod.
(op marktplaats staat er ook 1 vrpr 1200 bieden vanaf 800).

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 30 maart 2006 18:32 
Ga kijken en als je verliefd wordt op zo een motor wat maakt de prijs dan uit
Voor een appel en een ei koop je nu eenmaal niks meer
Maar afdingen is gezond
ouwe-jan die graag de waarheid zegt en het goed bedoeld
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver jandejong
Gast 
#12 | Geplaatst: 30 maart 2006 19:52 
ik ben om heren en ook dames ik ga voor een 650 !! wel zo origineel mogelijk dat vindt ik het mooiste, gelukkig kan ik zelf veel doen dus de kosten zullen wel niet de pan uit rijzen.
Wordt dus vervolgd als ik 1 heb gevonden die aan mijn verwachting voldoet dan laat ik dat direkt weten.

Schrijver martincarmiggelt@wan adoo.
Gast 
#13 | Geplaatst: 30 maart 2006 23:24 
2 maand geleden een cx 650 e gekocht bij motorsloper woesthoff in brummen. ik kom zelf ook uit brummen en woesthoff is een klant van mij. De motor was tecnisch volgens hem in orde, maar dat klopte op een paar kleinigheidjes na niet helemaal. Motor slingerde behoorlijk, na een setje nieuwe banden werd het al beter. De remblokken bleven hangen maar dat wordt bij een beurtje bij motor apeldoorn wel verholpen. Nu komt er tikkend geluid uit de cardan.
Motor is een canadees model uit 1987. Zie foto showroom nummer 46. Gekocht voor 950 euro. Ziet er redelijk uit. Pekel is nu van de weg en kan ik weer rijden met mijn ST 1300. CX krijgt dan een grote beurt bij motor apeldoorn, een hele goede motorzaak.

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 31 maart 2006 17:22 
Ik rij nu op een GL 650 D Silverwing, zonder kuip (origineel) en dat bevalt uitstekend!
De motor is sterker, draait minder toeren, betere remmen en verbruikt net zo weinig als een 500.
Het is wel zoals Gompie zegt: een 500 is vlakker v.w.b. koppel en vermogen, maar voelt daardoor ook een beetje als een 'oude mannenmotor' (lol) aan.
Succes, Roelof.
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Schrijver kaspar
Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 31 maart 2006 20:54 
let erop bij een cx650 dat het achterwiel geen speling heeft in zijwaartse richting. Dat zou kunnen betekenen dat de eindoverbrenging van de cardan naar de achtervelg speling heeft en dus op zijn einde loopt. Dat schijnt een kwetsbaar punt te zijn bij een 650.
lang leve de rat-bike! (ofwel: als het maar functioneert)

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 cx 650

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven