Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Olie Peilen

 
Schrijver edho
Gast 
#1 | Geplaatst: 3 april 2006 22:47 
Hallo allemaal,

Hier een simpele vraag: Hoe peil ik het best de olie van mijn 650e?
Stokje eruit draaien, schoonvegen en dopen, of schoonvegen, erindraaien en dan het peil aflezen

Als je alleen doopt, staat het peil momenteel bij het minimum. Draai je hem erin, dan is het ruim voldoende.

Hoe doen jullie dat?

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 3 april 2006 22:55 
Voor een 500 is 't alleen dopen !
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
VT500 E 1983 , hoera ik heb kenteken, nou kijken hoe dat rijdt
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 3 april 2006 23:29 
idd alleen dopen is het goede peil.
Vaak willen mensen precies weten hoeveel er in moet. Helemaal niet belangrijk als je maar goed peilt!

Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 4 april 2006 08:51 
Daar gaat het weer olie pijlen
zet motor op de bok,laat deze een tienminuten zo staan,draai de pijlstok los en kijk tot hoever de olie aangeeft.Deze moet dan boven de laatste kruisjes staan.
Maar als je geen tijd hebt hiervoor draai de pijlstok los veeg deze schoon en steek de pijlstok er in NIET VASTDRAAIJEN en kijk hoever deze dan staat,moet vlakke gedeelte met olie zijn
,dan zit er precies de hoeveelheid olie er in voor een goede loop van de motor,TEVEEL is niet goed want dan moet de motor teveel werken en wordt dan te warm wat niet goed is.TE WEINIG is ook niet goed want dan smeerd de olie en koel deze te weinig
LET OP dus niet je jiffy gebruiken want dan staat de motor te scheef.
gebruik altijd goede olie dat bevorderd de levensloop van de motor
Valvoline Durablend 10W40 doet wat het moet doen ,vooral voor je koppeling is deze olie goed
ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver tinusaanhetij
Gast 
#5 | Geplaatst: 5 april 2006 12:37 
Bij mijn weten moetie op de bok, even draaien zodat het systeem zich vult, en dan inderdaad alleen dopen (na schoonvegen).
Martin

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Olie Peilen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven