Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Starten??

 
Schrijver Johnnoo
Gast 
#1 | Geplaatst: 10 april 2006 12:27 
Hoi,

Na hier al wat zoekwerk verricht te hebben stel ik mijn vraag toch maar.
Mijn CX wil alleen startten als ik de vlinderklep vd choke tegenhoud. Als ik hem gewoon loslaat gaat de klep met iedere beweging vd zuiger gewoon open en lijkt het alsof de vacuumzuiger niet omhoog gezogen wordt.
Als het blokje loopt, blijt het ook alleen maar lopen met de choke volledig uitgetrokken.
DE vlotterbakjes zijn al gereinigd. Iemand een gouden tip???

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 10 april 2006 16:02 
wat bedoel je met een vacuum zuiger en welke carb is het of allebij
ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Johnnoo
Gast 
#3 | Geplaatst: 10 april 2006 18:28 
het is bij allebei
en de vacuumzuiger is de zuiger waaran de gasnaald hangt

Die zuigt ie alleen omhoog als ik de choke echt met mn vingers dichhtdruk!!

Schrijver Hans

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 11 april 2006 13:11 
Gewoon voor weinig een paar andere carbs op de kop proberen te tikken.
Revisie is vaak veel duurder.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Johnnoo
Gast 
#5 | Geplaatst: 11 april 2006 17:16 
Jammer
had op een antwoord gehoopt wat wat meer hout snijdt

Schrijver terry

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 11 april 2006 20:46 
Beste Johnoo,
zoals onze vriend Hans reeds vermelde komt het reviseren van carbs duur uit vergeleken met de aanschaf een paar goeie
carbs. Revisiesetjes moet je dan ook op een correcte manier monteren of het gaat helemaal niet meer. Er zijn verschillende afstellingen aan de carbs die ofwel het rijden of dan ook op het starten invloed hebben. Heb je de carbs van elkaar gescheiden komt er nog meer bij kijken om je blok nadien deftig te laten lopen. Gevoelige punten zijn o.a. de chokeklep en bijhorend veertje en de vlotternaalden, waar je liefst niet teveel mee experimenteerd. Dit zijn tips met goeie bedoeling, ze komen dan ook uit ervaring.

Veel succes
Terry

Schrijver Johnnoo
Gast 
#7 | Geplaatst: 11 april 2006 20:52 
KIjk
Laat ik voorop stellen niet te bot te willen overkomen. Momenteel ligt mijn 4 maand oude zoontje in het zieknhuis dus ben ik nogal kortaf. Bovenstaande geeft mij meer gevoel dan alleen het zinnetje koop maar nieuwe.

Bedankt voor de tips
Als het echt niet anders kan moet ik idd maar op zoek naar andere carbs.

Groet Onno

Schrijver Floris
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 11 april 2006 21:03 
Rondom het asje van de chokebediening zit een veertje, dat ervoor moet zorgen dat de rechter choke-vlinderklep wordt meegenomen met de linkerklep. Na 20-25 jaar wordt dit veertje een beetje slap, met als gevolg dat de vlinderklep niet stevig genoeg wordt dichtgehouden. Een mogelijke oplossing: het veertje een extra winding om het asje draaien. Het is 'n lastig prutskarweitje, maar wel de moeite waard.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Johnnoo
Gast 
#9 | Geplaatst: 11 april 2006 21:25 
ze gaan wel allebei dicht
alleen als de startmotor rondgaat trekt die allebei d kleppen weer open, waarn ahet veertje er zorg voor draagt dat ze weer terug springen

MAW de klepjes klepperen dan, als ik dat klepperen tegenga start de motor wel
anders start ie niet??

Schrijver Hans

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 12 april 2006 09:57 
Hoi Onno,

sterkte met de ziekenhuisopname van jouw zoontje. Ik hoop dat alles goed gaat en hij snel weer thuis komt.
Terry heeft het goed verwoord; revisie van carbs is in verhouding tot de aanschaf van goede gebruikte gewoon weel te duur (reken op zeker € 120,--).
Daar komt bij dat het in elkaar zetten van de carbs een heel priegelwerk is wat heel vaak verkeerd gaat.
Je kunt een setje goede CX carbs al voor ongeveer € 25,-- kopen.

Maar jouw probleem met de carbs begrijp ik nog niet helemaal. Wat gebeurt er precies als je start en wat moet je doen om het starten te vergeamkkelijken?
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Johnnoo
Gast 
#11 | Geplaatst: 12 april 2006 16:46 | Aangepast door: Johnnoo 
als ik start slaat de motor niet aan
ook niet als ik de hendel vd choke uittrek en dus de kleppen vd choke sluit.

Als ik nu het asje vd choke (dus tussen de 2 carbs) beetpak en voorkom dat de kleppen vd choke kunnen bewegen slaat het blok wel aan. het lijkt dus wel of het blok ondanks dat de choke gebruikt wordt, teveel lucht krijgt.

Toen de verbinding naar het luchtfilter vd carbs af was, kon je de kleppen vd choke echt met je vingers dichtdrukken en dan startte hij goed. Of als je je hand 3/4 voor een vd carbs hield ook. Maar toen liep ie niet lekker, dus dacht ik dat dat lag aan het feit dat die verbinding naar het luchtfilterhuis er niet was. Maar die heb ik er weer terug op gezet, en nou start hij dus nog steeds zo lastig. Als hij dan eenmaal loopt kun je ook niet de choke terugduwen want dan slaat ie weer af.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 13 april 2006 10:16 
Eenduidig prbleem met een onduidelijke oorzaak.
Zoals ik je al adviseerde, koop gewoon een ander setje carbs dan hoef je niet te pielen met van alles en nog wat aan de gemonteerde carbs.

Het is wel geen 'echte' oplossing voor jouw probleem, maar wel effectief om weer te kunnen rijden.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver MIOB
Gast 
#13 | Geplaatst: 15 april 2006 17:01 
Wij hebben een CX500 helemaal verbouwd en hebben hem gisteren voor het eerst weer gestart.

Wij hebben hetzelfde probleem, daarnaast hoor je uit de carbs een hard kloppend geluid (ik neem aan de gasnaaldcylinder) en de rechter carburateur overstromt als een dolle.

Ik neem eigenlijk ook geen genoegen met de uitleg: koop maar een nieuwe. Hij deed het eerst wel en nu niet meer, daar is een specifieke oorzaak voor en ik wil graag weten wat die si zodat ik hem eventueel kan oplossen.Iemand die wat specifieker het probleem kan aanwijzen?


Sterkte met je zoontje.

Michiel

Schrijver MIOB
Gast 
#14 | Geplaatst: 15 april 2006 17:04 
trouwens, hij klinkt zo:

http://home.12move.nl/miob750/uitlaat.wmv

Ik houd hier met de hand chokekabel strat en bedien de gaskleppen rechtstreeks op hun draaipunt met de hand (gaskabels nog niet aangesloten)

Schrijver Johnnoo
Gast 
#15 | Geplaatst: 16 april 2006 21:00 
dat overstromen vd rechtercarb heb ik ook
ff je kraantje dicht en starten
ik denk dat dat komt omdat je vlotter dan niet goed omhoog komt waardoor die de benzine toevoer niet afsluit.

het klapperen is idd vd gasnaaldcylinder.

ik denk dat de vacuumklep op de zijkant vd carbs overleden is!!
ten minste dat zou voor mij verklaren waarom de gaschuifcylinder op en neer klappert ipv gelijkmatig op en neer te gaan!

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Starten??

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven