Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

aanloopprobleem cardan.

 
Schrijver HEKMAN
Gast 
#1 | Geplaatst: 10 april 2006 19:59 
Bij nakijken van de topics blijkt dat de cardan van de CX vrijwel probleemloos is,dus bekruipt mij het gevoel"heb ik dat weer?"Vorig jaar heb ik nl. een 650e gekocht met defect cardan (meenemer achterwiel en
krans van het drijvende wiel kapotgelopen na onderhoud door een motorzaak),na demontage bleek er een ongeveer 2,8 mm dikke carrosserie ring te zijn gemonteerd tussen het achterwiellager en de afstandhouder die om de steekas is gemonteerd.
Dit heeft tot gevolg dat de o-ring welke in een groef in de de meenemer ligt,niet volledig aanligt tegen het aandrijvende tandwiel met als gevolg dat het vet niet op zijn plaats blijft en de vertandingen niet volledig dragen, gevolg laat zich raden,wanneer ik deze ring echter weglaat,lopen de vijf bouten van de meenemer tegen het inwendige v/h cardanhuis aan;vraagje?hoort hier een ring in en zo ja van welke dikte?
op de exploded views van diverse site,s kan ik een dergelijke afstandsring nl. nergens terugvinden,een oplossing is ca.1 mm van de boutkoppen af te vijlen cq. draaien maar wellicht sleutel ik dan niet op de juiste wijze en roep nieuwe problemen op, of deze bouten origineel zijn en van de juiste maat is mij onbekend, aangezien ik de voorgeschiedenis van de fiets niet ken,wie weet raad; heeft ervaring/kennis in deze?
gaarne advies;HEKMAN.

Schrijver Floris
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 11 april 2006 21:33 
De cardanklok van de 500 is probleemloos, die van de 650 geeft vaker problemen. Als ik jouw verhaal lees, is er iemand met de klok aan het rommelen geweest. Ik zou een tweedehandsje bij een sloper zoeken, en daar je geluk mee proberen.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 12 april 2006 19:22 | Aangepast door: ouwe_jan 
zijn het nieuwe bouten of oude bouten deze moeten zwart zijn verders moet die plaat of ring er niet in ,de afstand bus mag niks van af want daar span je de lagers mee moet 97 m/m zijn,het kan zijn dat er een verkeerde afstand bus in zit.
vlgende wat je moet doen is achterwiel er af halen de de meenemer er af halen, deze dan in het cardan stuk steeken en controlleren of de O-ring tegen het cardan gever afsluit,meet de afstand van de bus die in het cardanzit ,daarna meenemer weer monteren als het zwarte bouten zijn anders draai of slijp er drie m/m er af ,plaats achter wiel zonder rem ,wel de wiel as erin ,hand vast en probeer dan of je achter wiel draait,als je hem naar de cardanas drukt,is alles goed wiel as er uit rem er op en wielas weer er in en draai deze dan handvast draaid het wiel nog dan iets vaster zetten ,draaid achterwiel en er is geen speeling dan borg moer er op en proberen maar
ouwe-jan wacht op een berichtje wat er zo al gebeurd
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver HEKMAN
Gast 
#4 | Geplaatst: 13 april 2006 21:56 
bedankt voor jullieadvies/reactie.Ik heb een en ander nog weer eens bekeken,de bouten zijn naar mijn idee originele zinkkleurige honda-bouten;flensbouten met op de kop van de bout een kraag waar 01 of 10 is ingeslagen.Als eerste wil ik hier wat af draaien en zien wat er dan gebeurt.
Ik houdt jullie op de hoogte van de ontwikkelingen.

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 aanloopprobleem cardan.

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven