Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

inhouden

 
Schrijver JosvanR
Gast 
#1 | Geplaatst: 12 april 2006 09:30 
Ik heb al een beetje met de hulpfunctie gekeken maar niks gevonden. Ik heb het volgende probleem: als ik plotseling het gas vol opendraai dan gaat de motor op een pit lopen. Via de weg van de geleidelijkheid kan ik hem netjes doortrekken tot boven de 8000 toeren. Stator is opnieuw gewikkeld en doet het goed. Ik zit een beetje aan de carbs te denken. Overigens heb ik het idee dat het ding in het verleden heel lang heeft stilgestaan. Iemand enig idee?

Schrijver Arno Luierweert
Gast 
#2 | Geplaatst: 12 april 2006 10:16 | Aangepast door: Arno Luierweert 
inderdaad de cab, kleppen of de bougie`s

Schrijver Hans

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 12 april 2006 10:21 | Aangepast door: Hans 
Jos,

als je een motor/auto langere tijd niet gebruikt krijg je inderdaad allelei bezinksel/verstoppingen op plaatsen waar de motor dat niet prettig vind.

Je zou eens de zeef van de benzinekraan moeten reinigen en bijv een benzinefiltertje voor de carbs moeten zetten. Hoe staat het met het luchtfilter? Zijn de bougiedoppen nog wel goed?
Het lijkt er op alsof de rechtercarb (die zie qua benzinetoevoer 'in serie' geschakeld met de linkercarb) bij het plotseling gasgeven onvoldoende benzine krijgt. Hoe zit het met de doorstroming ??

Ik gooi ook vaak een busje carb/kleppenreiniger door de benzine en je merkt dan bij het leegrijden van de tank dat de motor beter reageert.
Ik heb ook nog een cabrio die gedurende de wintermaanden (ca 6 maanden) in opslag staat. Die heeft dan aan het begin van het seizoen ook altijd problemen met het mooi lopen. Zo'n busje spul doet dan wonderen.

succes bij het speuren naar een oplossing.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver JosvanR
Gast 
#4 | Geplaatst: 12 april 2006 10:44 
Bedankt voor de reacties. Ik had al een cheap-ass benzinefiltertje geplaatst tussen benzinekraan en carb. gevolg: nog veel meer inhouden vooral bij lage toerentallen. Dit er dus maar weer tussenuit gehaald. Luchtfilter is OK want nieuw. Bougiedoppen heb ik nog nieuw liggen. Zal ik eens proberen. Ik heb een paar maanden geleden al eens een flesje forte in een volle tank gegooid. Overigens start het ding rotmoeilijk. Ik moet echt de benzinekraan dichtgooien, de vlotterkamers helemaal leegrijden anders krijg ik 'm geheid niet meer aan de praat de volgende keer. Zal dus inderdaad wel een carb-probleem zijn. wordt vervolgd....

Schrijver edward
Gast 
#5 | Geplaatst: 12 april 2006 11:19 
Als je je carbs demonteert moet je idd goed naar de doorstroming kijken.

Ik heb bij een Shadow (die ook een tijd had stilgestaan) moeten constateren dat de beide spuitjes dicht zaten. Soort van verkalkt. Simpel met een haartje van een staalborstel schoon kunnen maken (met verbluffend resultaat). Ik weet alleen niet of je die spuitmondjes in de CX-carbs net zo makkelijk kan demonteren als bij die Schaduw...

Succes,
Edward

Schrijver Hans

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 12 april 2006 11:32 
Misschien een te simpele oorzaak (maar je zult niet de eerste zijn ook tanktassen zijn daarom berucht......
zit het ontluchtingsgaatje in de tankdop niet verstopt (en trekt de tank vacuüm)???
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Anoniem
Gast 
#7 | Geplaatst: 12 april 2006 12:24 
Als het erger word met een benzinefilter ertussen dan zou ik eens de doorstroom van je benzinekraantje bekijken kijk eens mits mogelijk of je doorstroom op reservestand beter is.
Het zeefje binnen in je tank raakt dan verstopt.

gr Jerrimy

Schrijver Anoniem
Gast 
#8 | Geplaatst: 12 april 2006 18:51 
Denk ook eens aan het tanken van goede benzine, V power van Shell bijvoorbeeld, dit in combinatie met iridium bougies en
uiteraard een goed geladen accu zou ieder
startprobleem tot het verleden moeten laten behoren. Ik had vroeger ook een
zeer slecht startende CX, maar met voorgaande maatregelen, is het tikken en lopen.
gr. Sidonia

Schrijver JosvanR
Gast 
#9 | Geplaatst: 24 april 2006 11:52 | Aangepast door: JosvanR 
Update: Afgelopen weekend met de motor weggeweest. Eerst binnendoor (bij Breda de snelweg af) naar de ardennen, luxemburg, een stukkie langs de Moezel en uiteindelijk bij Nancy in Frankrijk uitgekomen. De hele weg geen centje pijn. Echter... Ik moest aan het eind van de rit een stukje over de snelweg (zo'n 50 km) en juist voordat ik de snelweg opdraaide, had ik nog even nokkie nokkie volgetankt. Toen ik de snelweg afkwam, hield hij weer in bij lage toeren, en liep af en toe op een pit. Ik had een loodzware tanktas. Ik heb het zooitje eraf gehaald en effe de tank geopend. Volgende dag starten, lopen en de hele weg (600 km) geen enkel probleem. De laatste 200 km heb ik met een kruissnelheid van 130/140 afgelegd zonder enig probleem (behalve dan een lekke band). Hans, ik denk dat je gelijk hebt met het tanktasverhaal. Dat in combinatie met een mogelijk toch net wat te arm afgestelde carb is het hele "probleem".

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 inhouden

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven