Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Bok vervangen???

 
Schrijver Bekkers
Gast 
#1 | Geplaatst: 18 april 2006 14:25 
Mijn bok is helemaal doorgeroest, nu heb ik een nieuwe gekocht maar het lukt me niet de oude er onder uit te krijgen. Heeft iemand tips? Hoor graag van jullie!

Schrijver Hans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 18 april 2006 16:15 | Aangepast door: Hans 
Alles is waarschijnlijk aan en in elkaar geroest.
Het makkelijkste is de ogen waaraan de bok in het frame scharniert (origineel moet de bok om de as scharnieren en dus niet de as in de ogen; maar ja die roest hè) open te buigen en zo die oude bok (jaja !!) onder de motor uit te halen. Dan de ogen weer rechtbuigen en de nieuwe bok met veel vet op de draaistang /as weer te monteren.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver jerrimy
Gast 
#3 | Geplaatst: 18 april 2006 17:57 
dat zit inderdaad loeivast de optie die Hans gaf werkte voor mij niet meer, ik heb de hele rotzooi eronderuitgeslepen.

Schrijver udent

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 18 april 2006 19:00 
en op de nieuwe bok een vetnippel maken.
dat doe je door een gat van 5mm te boren in de nieuwe bok in het miden van de scharnierpijp, en dan zo , dat als ie op de bok staat , de vetnippel goed bereikbaar is voor de vetspuitslang.
op het gat een moer M6 leggen en vastlassen, dan draad doortappen en nippel erin.
2x per jaar smeren, nooit meert vast en geen wiebelende motor meer met een bok vol speling.

Groeten Theo.
theo cx ds

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Bok vervangen???

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven