Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Warm koud

 
Schrijver Arno Luierweert
Gast 
#1 | Geplaatst: 18 april 2006 16:47 
Hallo, ik heb het volgende probleem.

Als de motor koud is kan ik rustig boven de 5000 toeren komen, als de motor warm is niet meer boven de 5000 toeren, als ik speel met de kopeling kan ik wel boven de 5000 toeren, wat is hier mis mee.

Groeten Arno

Schrijver Arno Luierweert
Gast 
#2 | Geplaatst: 19 april 2006 14:11 
Jammer niemand met een oplossing?

Groeten Arno

Schrijver JosvanR
Gast 
#3 | Geplaatst: 19 april 2006 15:54 
koppelingsplaten versleten? Verkeerde olie die als-ie warm wordt de koppeling doet slippen?

Schrijver Arno Luierweert
Gast 
#4 | Geplaatst: 19 april 2006 16:36 
Dankje zal de platen vervangen.

Groeten Arno

Schrijver puk
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 19 april 2006 16:48 
neen, arno , zoals gezegd , probeer eens nieuwe kaarsen te steken , de oude kunnen soms niet meer volgen bij ee nwarme motor en mogelijk hebbe nze de verkeerde warmte graad, een andere mogelijkheid is ook de acceleratie pomp die niet naar behoren werkt ( verstopt) dus eens chekken en eventueel kuisen, omdat je zegt dat ie met koude motor wel door gaat en niet bij warme, bij koude motor heb je waarschijnlijk de choke opstaan en krijgt aldus meer brandstof maar niet met warme, effe testen ,dit heeft niets met de koppeling te maken hoor, moesten die niet goed zijn , dan zou ie beginnen (slepen) en maak je net meer toeren bij een bepaalde snelheid
succes , puk
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver puk
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 19 april 2006 16:53 
de olie margen kunnen varieren van 10w40 tot 15w40 tot zelfs 15w50 bij zeer warme omstandigheden ,de gangbare olie typen situeren zich daartussen hoe kouder de weersomstandigheden , hoe lager het getal; de eerste staat voor de viscositeit op koude olie en de tweede op bedrijfstemperatuur
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 19 april 2006 17:57 | Aangepast door: cosmar 
het kan ook de stator zijn. dan zijn de spoelen voor de hoge toeren versleten en dan houd de motor ook in bij de 5000 toeren hoe dat naa te meten valt kun je hier terug vinden[url=]http://www.elsham.pwp.blueyonder.co.uk/cx500/stator/[/url] als dit het probleem is moet je blok eronderuit en de achterkant eraf (kun je meteen de ketting nakijken binnenin)
cosmar (die hoopt dat dit linkje wel werkt)
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver MAST

Moderator 
#8 | Geplaatst: 20 april 2006 00:23 
link van Cosmar
Marcel.(tip: het "adres" van de site moet NA het = teken van [url= .
En voor het eerste haakje dat naar links wijst. Dan kan je de tekst die je wil laten zien kwijt in de ruimte tussen de haakjes ] [. )
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Warm koud

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven