Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

rem loopt aan

Schrijver hejo
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 19 april 2006 19:22 
hallo cx vrienden ik heb een cx500c mijn rechter rem klauw loopt kon stand aan,heb nu alles al heleboel keren uit elkaar gehad andere zuiger er in nieuwe remcup,maar wat ik ook doe hij blijft aan lopen,wie heeft er nog een goed idee voor mij wat ik kom er niet meer uit

Schrijver Anoniem
Gast 
#2 | Geplaatst: 19 april 2006 20:23 
Kennelijk loopt op de een of andere manier de zuiger vast in de boring waardoor deze niet meer teruggetrokken wordt na het remmen. Ik zou voor een
sloopklauw gaan dit is een gebed zonder
eind.
Sidonia

Schrijver luud
Gast 
#3 | Geplaatst: 19 april 2006 22:35 
Ook een mogelijkheid is dat de remolie niet meer (goed) terug kan naar de hoofdremcilinder. Probeer eens na het remmen, als de rem aanloopt, de ontluchtnippel eens los te draaien, zodat je zeker weet dat de druk van de zuiger af is. Nu zou hij losser moeten komen als het aan de oliedruk ligt. Anders lijkt het een mechanisch probleem en zou een andere remklauw het proberen waard zijn.
Veel sucses,
Luud.

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 19 april 2006 23:09 
Wat ook een oorzaak kan zijn: kapotte wiellagers! Hierdoor lijkt de rem de boosdoener, maar heeft het wiel teveel zijdelingse vrijheid. Daardoor lopen de blokken dan aan.
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Schrijver hejo
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 20 april 2006 10:13 
nou luud je hebt gelijk,als ik deontluchtings nipel even los draade,dan loopt het wiel gelijk vrij,maare waar kan het nu aan liggen dan

Schrijver edward
Gast 
#6 | Geplaatst: 20 april 2006 10:27 
Als ik Luud goed begrijp moet je het remsysteem ontluchten. Dan ben je klaar.

Succes,
Edward

Schrijver hejo
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 20 april 2006 11:58 
zit geen lucht meer in de leiding hoor,rem is zelf ook keihard dus daar ligt het niet aan,ik vermoet nu dat de hooft remcilinder het onluchtings gaatje verstopt zit,en dat daarom de druk er op blijft heb hem nu uit elkaar zet er gelijk een nieuw revisie zetje in,en dan hopen dat het goed is,kan ik eindelijk een keer op rijden

Schrijver luud
Gast 
#8 | Geplaatst: 28 april 2006 23:04 
Hai,
in de hoofdremcilinder zit ook een gaatje om de remolie te laten terugstromen als je de remhandel loslaat. Dit gaatje is klein en de remhandel moet dus helemaal terugkomen. Uiteraard kan ook dit gaatje verstopt zijn en is goed reinigen van de hoofdremcilinder de enigste optie. Dit heeft niets met lucht in je remsysteem of ontluchten te maken.
Sucses,
Luud.

Schrijver Pluis
Gast 
#9 | Geplaatst: 2 mei 2006 20:22 
In mijn ervaring is het in 99% van de gevallen het rubberen manchet dat in de remcylinder zit. Dat hardt na een tijdje uit, en trekt dan het cupje niet meer net dat halve millimetertje terug.

Een revisiesetje koop je voor een tientje of zo bij Vogel of andere CX-paleizen.

Schrijver hejo
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 2 mei 2006 21:16 
nou heb het gevonden het kleinste gaatje in rem cil zat pot dicht,nu lijkt het goed en de wiel lagers zit heel veel speling op dus die ga ik gelijk maar vernieuwen,nog maals iedereen bedankt voor de reacies

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 rem loopt aan

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven