Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

richtingaanwijzer

Schrijver Bekkers
Gast 
#1 | Geplaatst: 21 april 2006 15:06 
Mijn linker richtingaanwijzer heeft het begeven. Voordat ik alles uit elkaar ga halen en een draden zooi ga creëren vroeg ik me af of iemand nog advies heeft hoe het misschien eenvoudig opgelost kan worden?
electrische schema heb ik reeds in huis gehaald.

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 21 april 2006 15:10 
Heb je al gekeken of het lampje nog inorde is? Als het knipperlicht het voor en achter niet doet, kan het te maken hebben met slechte massa, of je knipperlichtrelais is kapot. Bij de 500A,D en Z zit die in de koplamp, bij de E type's naast de accu. Bij de custom's weet ik t niet.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver terry

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 21 april 2006 15:34 
Bij de customs zit het knipperrelais onder het rechterzijdeksel.
Kijk daar ook even de contacten na,
en of die relais (rond potje) nog wel "klikt"

Terry

Schrijver ffroidbise
Gast 
#4 | Geplaatst: 21 april 2006 16:48 
Een lichte tik op het relais wil ook wel eens helpen (bij mij toch), maar dat was maar tijdelijk.
Tot ik het relais open geprutst heb en dit met contactspray bespoten had, weer dichtgeprutst, en werkt nu al jaren goed.

ffroid ( *knip*,*knip*,*....*,*....*,*knipperderknip*)

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 21 april 2006 18:26 
doe de twee draadjes tegen elkaar en je weet of de relai stuk is ofdat er geen stroom op een draaidje staat
Koop een stroom tester dat is een lampje in een houder waar een staalen punt in zit en een lange draad die je met een klemmetje aan de massa kan zetten
ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Bekkers
Gast 
#6 | Geplaatst: 10 mei 2006 15:29 
Oke nieuw probleem! Nu heb ik aardig wat zitten rommelen om te onderzoeken wat het precies was. Resultaat: mijn rechter richtingaanwijzer die het eerst als enige nog wel deed blijft nu (na doorbranden van de hoofdzekering "hoe krijg je het voor elkaar")als ik richting aangeef non stop branden. Wat is electra toch gezellig.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 11 mei 2006 10:44 
wat je kan doen is vragen aan het bestuur van de CX club om een dag tebelegen voor electrische problemen met motor op te lossen
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver MAST

Moderator 
#8 | Geplaatst: 11 mei 2006 12:13 
Hallo Bekkers, waar woon je ergens? Ik woon in Amersfoort, je mag wel bij mij langskomen, kunnen we kijken wat er aan de hand is met de elektra van je motor. Als je in de buurt van Wieringen woont, mag je vast wel bij prof.ouwe_jan langskomen.
Ik hoor of lees het wel.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Hans

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 11 mei 2006 12:42 
De meeste defecten in de kabelboom komen voor op het 'knikpunt' van frame naar het stuur; dus net voor de tank.
Daarnaast zijn de richtingaanwijzers van een CX 'verend' opgehangen, dus moeten elk worden voorzien van en apart massadraadje.
En bedenk ook dat elke stroomdraad maar 2 uiteinden heeft waartussen de stroom vloeit. Dus doormeten is echt niet zo'n klus.
Gewoon er even lekker voor gaan zitten en met de nodige rust, weloverdenking en gestructureerde aanpak die kabelboom te lijf gaan.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Bekkers
Gast 
#10 | Geplaatst: 11 mei 2006 13:13 
Ik kom er met de dag weer achter dat deze club echt veel te bieden heeft. Fantastisch.
Marcel, ik woon in Utrecht dus dat is bij je om de hoek. Als je aanbod nog staat kom ik graag binnenkort een keer bij je langs zodat we kunnen kijken wat er allemaal speelt. Super!

Groeten, Robert.

Schrijver MAST

Moderator 
#11 | Geplaatst: 11 mei 2006 14:02 | Aangepast door: MAST 
OK Robert, mail me maar, dan kunnen we wat afspreken.
Marcel.
Hondacx500.nl

Schrijver startweer
Gast 
#12 | Geplaatst: 11 mei 2006 16:16 
Dat zijn leuke dingen voor de mensen. Robert: Marcel heeft mij ook al enorm geholpen. Hij weet écht veel!
Mannen: veel plezier samen en succes ermee!
Gea (die altijd blij wordt van zulke berichten)

Schrijver b
Gast 
#13 | Geplaatst: 24 mei 2006 10:15 
Afgelopen zaterdag een goede middag in het Amersfoortse doorgebracht alwaar Marcel alle tijd heeft genomen om het probleem op te sporen.
We hebben alle draden naar de richtingaanwijzers en naar het relais doorgemeten, daar was niks mis mee, de lampjes zelf ook even bekeken maar ook niks mis mee. Helaas na enkele uren speurwerk zijn we terug bij af. Tenminste, hij doet het nog steeds niet maar we weten wel wat het allemaal niet kan zijn.
Marcel nog bedankt voor je tuid en advies, echt top!
Robert

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 richtingaanwijzer

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven