Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

HELP

Schrijver vincentcx650e
Gast 
#1 | Geplaatst: 24 april 2006 15:21 
wie kan mij helpen?
Ik heb een cx650 e, nieuwe accu erin gedaan, de start relais doet het, af en toe draait de startmotor wel maar vaak niet hen heeft moeite om rond te draaien, wat is het probleem?
Heb het blok uitelkaar gehad voor de vesnellingsbak te venieuwen, ik weet het net meer.
een hopeloose cxer die maar al te graag weer wil rijden

Schrijver edward
Gast 
#2 | Geplaatst: 24 april 2006 15:41 
Hoi Vincent,

Ik had vorige week met m'n 500C hetzelfde (zie draadje "hij start niet meer"). Bij mij lag het uiteindelijk aan de accu, maar ik kreeg (voordat ik daar achter was) ook te horen dat het prbleem een vervuilde startmotor zou kunnen zijn. Ik ben niet erg deskundig, zou het misschien met de "vrij"-stand in je bak te maken hebben?

Succes,
Edward

Schrijver edward
Gast 
#3 | Geplaatst: 24 april 2006 15:48 
Je had eerder ook een accuvraagje: "Hoi mede rijders, Ik heb een accu YB12Al-A2 die 8 volt geeft als ik start, kan dan ook de YB14AL-A2 gebruikt worden, als tenminste de afmetingen kloppen."

Weet je 100% zeker dat het niet aan je accu ligt?

Schrijver Bekkers
Gast 
#4 | Geplaatst: 24 april 2006 15:51 
Hey Vincent,
Ik heb hetzelfde probleem gehad, wat kan helpen is een paar tkjes geven op de startmotor. Maar het kan ook goed zijn dat je accu kapot is. Helaas is het mij ook gebeurt dat een splinternieuwe accu kapot bleek.
Hoop dat je snel weer kunt rijden!

Schrijver vincentcx650e
Gast 
#5 | Geplaatst: 24 april 2006 16:06 | Aangepast door: vincentcx650e 
Hoi,
heb een nieuwe accu gekocht, en hij doet het zelfde maar krijgt hem nu wel vaker rond hij slaat alleen nog niet aan en de startmotor word warm.
gr vincent

Schrijver Hans

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 24 april 2006 16:50 
De weerstand is de startmotor is door bijv interne vervuiling te groot geworden. Demonteren en reinigen zal helpen.
De 650 heeft geen CDI- maar een transistor-ontsteking dus heeft de motor de accustroom nodig om een vonk te kunnen produceren. Doordat de startmotor te veel stroom wegneemt, komt die vonk er niet en slaat de motor niet aan.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver udent

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 24 april 2006 19:13 
Tip: neem je auto, pak de startkabels , en zet rechtstreeks op de startmotor stroom,de motor moet nu normaal rondstarten.
goed rondstarten: startmotor en motor zelf ok, ligt aan de accu van de motor, het startrelais, of de kabels.
Start niet goed rond: startmotor of in de motor loopt iets heel zwaar.

Gr Theo.
theo cx ds

Schrijver jerrimy
Gast 
#8 | Geplaatst: 24 april 2006 20:00 
ik neem aan dat je die nieuwe accu na het vullen wel even hebt opgeladen ????

Schrijver Anoniem
Gast 
#9 | Geplaatst: 24 april 2006 20:37 
Tevens is het verstandig om een druppellader te installeren, zeker als je
niet dagelijks rijdt. De accuspanning
is dan altijd maximaal en je dynamo
krijgt dan ook niet zo'n opdonder als je
start. Ik weet niet wat voor startmotor
er onder een 650 zit, maar onder mijn
CX 650 turbo zat een startmotor die
maar liefst 45 ampere trok bij het starten, ik heb deze vervangen door
een startmotor van een "gewone" CX 500
die maar 25 ampere trekt. Hij start
er al 2 jaar prima op!
vr.gr. Sidonia

Schrijver gompie

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 24 april 2006 20:41 
Mijn CX 650E (de Motorgod hebbe zijn ziel...) had een gelijk probleem, uiteindelijk bleek het inderdaad de startmotor te zijn. Na een goede schoonmaakbeurt draaide hij als nooit tevoren.
Rookworst zonder R is ook worst!

Schrijver vincentcx650e
Gast 
#11 | Geplaatst: 24 april 2006 20:58 
het is de start motor niet, heb het gecontroleerd met continu stroom op te zetten die ging als een speer rond.
Warschijn zit er iets in het blok zelf fout want als ik hem in zijn vrij zet doen de cilinders ook niks en als ik hem in zijn 1 zet doen ze wel wat als ik er continu stroom op zet.
dus maar het blok weer uit elkaar halen en dan weer alles nakijken.
( onderhand ken ik het met me ogen dicht doen)
gr vincent

Schrijver Arno Luierweert
Gast 
#12 | Geplaatst: 24 april 2006 22:07 
Dan is je distubutie ketting misschien geknapt, of het grote tandwiel wat tegen de startmotor zit

Gr Arno

Schrijver terry

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 24 april 2006 23:32 
Een tijdje geleden had ik hier ook een blok dat maar niet wilde. Startmotor bleek het probleem te zijn, losgekoppeld van het blok bleek die echter vlot rond te draaien. Terug in het blok nam die zoveel stroom dat die de rotor niet rondkreeg en warm liep. Nader onderzoek dus en achterdeksel eraf en het rondelletje op de as van de startkoppeling,hoeven er twee te zijn, waren niet gemonteerd, zodoende was de spanning van het gemonteerde achterdeksel te groot om de starterkrans voldoende rond te krijgen.
Een hele uitleg, hopelijk is het verstaanbaar.
Montage van deze twee rondelletje op de as en hup die was weg.

Groeten
Terry ... die dan bij dat blok wel geluk had.

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 HELP

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ Ron ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven