Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

kentekenkeuring

 
Schrijver joba
Gast 
#1 | Geplaatst: 24 april 2006 20:37 
Hallo,

Een vriend van mij gaat binnenkort naar de RDW voor een kentekenkeuring van zijn 650 silverwing uit Belgie.
Heeft daar iemand ervaring mee en zijn er nog speciale dingen waar we op moeten letten?

Groeten,
Jos.

Schrijver gompie

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 24 april 2006 20:52 
Volgens mij zijn er geen verschillen tussen de nederlandse- en de Belgische keuring.
Verschillen zijn er pas als je een Engelse motor wil laten keuren, die hebben namelijk het stuur aan de andere kant...
Rookworst zonder R is ook worst!

Schrijver ffroidbise
Gast 
#3 | Geplaatst: 24 april 2006 22:05 
Ter inlichting, in België is er GEEN keuring voor moto's.
Nog niet...

ffroid ( die niet houdt van CX keuringen)

Schrijver puk
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 24 april 2006 23:14 
ook ter inlichting;
wat wel hetzelfde is, zijn de uitvoeringen van de moto's , dwz , dezelfde veiligheids uitrustingen en voorzieningen, niet zo bvb met een amerikaanse uitvoering , waar je gelijk een ander voorlicht optiek dient op te monteren en zij ginder ook de pas bey lichten verplicht hebben
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver jerrimy
Gast 
#5 | Geplaatst: 25 april 2006 06:05 
http://www.benvanhelden.nl/Condorclub/invoeren.html
hier staat het een en ander beschreven...

Schrijver joba
Gast 
#6 | Geplaatst: 25 april 2006 19:55 
Hallo,
Bedankt voor de reacties, maar wat ik vooral zou willen weten is waar ik technisch op moet letten.
Groeten,
Jos,

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 25 april 2006 20:29 
Ik heb alleen RDW ervaring met het uitvoeren van een fiets wat natuurlijk veel makkelijker is maar als ik even uitga van de verplichte jaarlijkse engelse APK keuring van motorfietsen kan ik je wat betreft het tecnhnische uitgangspunt volgende adviseren wat sowieso belangrijk is voor je eigen veiligheid en waarschijnlijk eigenlijk al duidelijk is. Omdat de machine van uit een ander EU lidtstaat komt en je hebt alle belgische papieren erbij zul je niet te maken hebben met een type goedkeuring maar volgens mij alleen met het feit of dat de fiets wel veilig op de weg is.

allereerste punt is om te fiets netjes en in schone goed verzorgde staat aan te bieden. Controleer vooral het frame en de achterbrug op kritieke roest toestand.

de banden moeten genoeg profiel hebben. Remmen moeten goed werken en de remblokken moeten niet teveel versleten zijn alsmede de schijven. Verlichting en alle elektriek moet werken. Als er ergens een knopje zit moet het ergens voor bedoeld zijn en moet het werken. Claxon moet gemonteerd zijn en voldoen aan de eisen. (als ie luid genoeg toetert zal het wel goed zijn).

Zet de motor op de bok and controleer of er speling zit in de wiellagers voor en achter en ook de balhoofd lagers.
Voor en achtervering moet goed werken.

Het lijkt veel maar dit is in een half uurtje allemaal gedaan.

Dit zijn de dingen waar ik elk jaar op moet letten om mijn Silverwing door de Engelse APK keuring heen te krijgen maar het lijkt mij dat dit ook dingen zijn die ze bij de RDW eenmalig doen om er zeker van te zijn dat er geen gevaarlijek wrakken op de weg toegelaten worden.

Iemand die meer ervaring met de RDW heeft kan mischien wat beter informatie verstrekken en ik kan je iook adviseren om bij de RDQW te informeren wat deze keuring precies inhoudt. Mischien willen ze allen maar het frame nummer controleren tegen de documenten om er zeker van te zjin dat alles klopt en de fiets niet gestolen is.

Veel succes en als het gedaan is laat ons even weten waar ze eigenlijk precies naar gekeken hebben want dat kan anderen ook helpen bij eventueel invoeren.

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver joba
Gast 
#8 | Geplaatst: 21 mei 2006 21:40 
Hallo,

Vorige week maandag naar de RDW geweest, is toch wel makkelijk dat je nu op bepaalde dagen zonder afspraak terecht kunt.
We hadden de verlichting in orde gemaakt en de extra lampjes die op de motor zaten er voor de zekerheid maar afgehaald. Bij navraag bleek dit ook verstandig.
Inderdaad werd er gekeken of de verlichting in orde was, geen speling op het balhoofd en of het chassisnummer klopt.
Gelukkig vond de keurmeester het een leuke motor, want blijkbaar had de vorige eigenaar de lamp van de koplamp er op zijn kop ingezet, maar de keurmeester gaf wat gereedschap zodat we dat konden veranderen.
Na de keuring aangifte voor de bpm gedaan, een tip daarbij is wel dat het makkelijk is als je de nieuwwaarde weet, gelukkig was ook de man van de douane in een goede bui en die zocht het op.
Na dat dit alles gebeurd was, viel donderdag het kenteken in de bus.
Nu nog wachten op wat beter weer, dan
is wat lekkerder om te rijden.

Groeten,
Jos.

Schrijver jandielissen
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 28 mei 2006 19:52 
wat ben je dan ongeveer kwijt aan bpm hoeveel procent van de nieuw waarde
kan iemand mij dat vertellen????

Schrijver MartinK
Gast 
#10 | Geplaatst: 28 mei 2006 19:57 
moet je ffies op zoeken op google daar zijn bepaalde site's voor ik heb die van mij 3 mei op kenteken laten zetten en hij is van 22 april 83 koste me 29 euro aan bpm.

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 kentekenkeuring

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven