Dan moet je eens bijlezen op
Joergs Forum -da's dus wel Duits.
De daar naar het schijnt zeer succesvolle oplossing is de ontluchtingstuutjes die boven de vlotterkamer zitten dichtmaken.
Theorie erachter : de vluchtige delen van de benzine ontsnappen daardoor, en die heb je nou net nodig voor de volgende start, vandaar ook dat verse benzine in de vlotterkamer helpt.
De ervaring daar is dat dat goed werkt als de ontluchting via de onderzijde van de vlotterkamer goed in orde is.
Er is wel een probleem mee bekend bij nat weer, dan komt er blijkbaar wat water onderin de nu enige ontluchting bij het achterwiel. Dat is op te lossen door die slangetje daar schoon te maken en uit te laten komen in een ruimere slang.
Ga ik zelf ook doen als ik al die andere dingen waar ik meer last van heb klaar zijn.
succes,
Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰