Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

slechte benzine of verwende 650e

 
Schrijver Anoniem
Gast 
#1 | Geplaatst: 26 april 2006 08:55 | Aangepast door: Admin 
Hallo,
Mijn CX650e heeft 3 weken stil gestaan en vanmorgen pak ik hem om naar werk te gaan en....Nee he, niet starten. Nu weet ik dat als hij dit na een aantal weken niet doet, de oplossing is om de carbs even af te tappen en verse benzine erin te laten stromen. Daarna start hij als vanouds.
Hoe komt dit toch? Andere motoren schijnen er geen last van te hebben als ik zo eens om me heen informeer. Ligt het aan de benzine of aan de motor. Als je het weet is het niet zo'n groot probleem, maar met mijn Honda brommer heb ik daar geen last van.
Iemand een theorie of moeten we hier de dure oplossing zoeken
Ed.

Schrijver edho
Gast 
#2 | Geplaatst: 26 april 2006 08:56 
sorry, Ed dus.

Schrijver edward
Gast 
#3 | Geplaatst: 26 april 2006 09:00 
Na drie weken kan dit toch echt niet aan de brandstof liggen, zou ik zeggen. Dat heb ik nog nooit gehoord. Alleen als je je brandstof laat overwinteren is het slim om je carbs af te tappen, maar na enkele weken? Daar heb ik in elk geval geen last van.

Schrijver Anoniem
Gast 
#4 | Geplaatst: 26 april 2006 09:33 
Ik heb gelezen dat het onstekings tijdstip iets aan de late kant is voor een koude start. En dat het mogelijk optelossen is door de slobgaatjes in de vervoeger te veruimen... wie weet meer ???

jerrimy vanaf het werk.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 26 april 2006 10:41 | Aangepast door: Hans 
Een duitser is al jaren bezig met het zoeken naar de oplossing voor dit hardnekkige probleem (kijkt daarbij m.n. naar de constructie / verbetering van de carbs). Het komt overigens niet bij alle CX'en voor. Ik heb er een aantal die daarvan absoluut geen last hebben en een aantal die dat heel nadrukkelijk wel hebben.

Zijn verhaal kwam ik ooit eens tegen op de site van onze zweedse CX vrienden (geloof ik). Hij heeft zelfs een oproep geplaatst aan CX rijders om mee te doen in het onderzoek.
Daarna niets meer van vernomen.
Misschien even dit item revitaliseren ???
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 26 april 2006 13:53 | Aangepast door: brinkcx 
Dan moet je eens bijlezen op Joergs Forum -da's dus wel Duits.

De daar naar het schijnt zeer succesvolle oplossing is de ontluchtingstuutjes die boven de vlotterkamer zitten dichtmaken.
Theorie erachter : de vluchtige delen van de benzine ontsnappen daardoor, en die heb je nou net nodig voor de volgende start, vandaar ook dat verse benzine in de vlotterkamer helpt.

De ervaring daar is dat dat goed werkt als de ontluchting via de onderzijde van de vlotterkamer goed in orde is.

Er is wel een probleem mee bekend bij nat weer, dan komt er blijkbaar wat water onderin de nu enige ontluchting bij het achterwiel. Dat is op te lossen door die slangetje daar schoon te maken en uit te laten komen in een ruimere slang.

Ga ik zelf ook doen als ik al die andere dingen waar ik meer last van heb klaar zijn.

succes,

Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver JosvanR
Gast 
#7 | Geplaatst: 26 april 2006 14:27 
Dat ga ik dan ook maar eens doen. Mijn rode (mooie) CX start na lange tijd stilstaan altijd volkomen ruk. Hij staat binnen, benzinekraan dicht, aan een optimate en nog is het altijd doorstarten en nog eens doorstarten. Mijn zwarte dienstfiets start altijd en onder alle omstandigheden in een keer. Er is geen peil op te trekken....

Schrijver WillemH
Gast 
#8 | Geplaatst: 26 april 2006 17:39 
Toch is het een vrij normaal fenomeen. Mijn Bol D'or is ook zo'n lastpak als hij een paar weken stil heeft gestaan. En in het verleden had ik de zelfde startproblemen met mijn XJ900 en m'n VF750S. Opvallend is wel dat ik het met motoren van Europese makelij nooit had, alleen met Jappanners. Jappies zijn over het algemeen een stuk armer afgesteld wat betreft het brandstofmengsel. Ach, je leert er mee leven...

Groet, Willem Hartlief

Schrijver Anoniem
Gast 
#9 | Geplaatst: 26 april 2006 20:09 
Ook ik heb startproblemen gehad in 1979 met een CX 500, ik kreeg de tip van een
Safemonteur de carbs af te tappen en
verdomd dit werkte goed. Niet aftappen,
accu leegstarten, aftappen, tikken lopen!
De CX die ik tegenwoordig heb, wordt
verwend met Shell V Power, icm met
NGK iridiumbougies tel daarbij op het
druppeladen en no startproblemen meer.
De CX wordt alleen maar ouder, maar de
benzines worden beter.
Proberen zou ik zeggen.
vrgr. Sidonia

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 slechte benzine of verwende 650e

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven