Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Schoonmaken radiateur

Schrijver HansD
Gast 
#1 | Geplaatst: 27 april 2006 18:28 
Beste mensen,

nu er toch vragen over de koelvloeistof en de radiateur aan bod komen. Ik heb mijn radiateur gedemonteerd en zie dat hij van binnen enigzins witachtig is aangeslagen (ik vermoed kalk) . Hierover twee vragen:
- Kan ik dit met bijvoorbeeld schoonmaakazijn schoonmaken of heb ik iets anders nodig?
- Is het verstandig om een 'oudere' radiateur schoon te maken of vergroot dit mogelijk de kans op lekkages?

De radiateur en de koeling van het blok functioneren overigens prima!

graag jullie advies.

bedankt, Hans

Schrijver jerrimy
Gast 
#2 | Geplaatst: 27 april 2006 18:35 | Aangepast door: jerrimy 
Als het prima koelt waarom zou je er dan wat aan doen ?? ik heb altijd geleerd (ja ook proef ondervindelijk) als iets werkt blijf er dan vanaf....

Maar schoonmaak azijn lijkt me een redelijk veilige optie(voor de losse radiator ZEKER NIET gebruiken voor je hele koelsysteem)ik zou wel eerst een stukje koper er een paar nachten in laten weken om te kijken wat het effect daarop is.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 27 april 2006 19:42 
Never change a winning team !

De wittige uitslag is afkomsig van al die jaren koelvloeistof. Zeker als de motor in die laatste jaren niet of slechts sporadisch is gebruikt.
Gewoon laten zitten als de koeling goed is. Als je regelmatig (volgens Honda 1 x per 2 jaar) de koelvloeistof vervangt is er geen vuiltje aan de lucht en na een paar jeer zal ook de wittige aanslag zijn verdwenen.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Jan van Wilma

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 30 april 2006 10:27 
Als je op de link kijkt van www.elsham.pwp.blueyonder.co.uk
/cx500/ dan zie je dat zij de zaak uitspoelen mat water, maar dat is dan wel gedemonteerd. Is het bij jou alleen een kwestie van verversen?

groeten Jan
Stoker

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Schoonmaken radiateur

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven