Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

rem loopt nog steeds

Schrijver hejo
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 28 april 2006 11:42 
hallo cx vrienden
heb nu nieuw revisie zetje in de rem cilinder gezet alles weer ontlucht maar de rechter rem klauw loopt weer aan het leek eerst goed maar heb er mee gereden kan het wiel haast niet meer rond krijgen,en als ik de ontluchtings nippel even open draai dan is het weer goed,wie o wie heeft nog een op lossing

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 28 april 2006 15:29 | Aangepast door: MAST 
Hallo, kijk eens naar dit verhaal, ik denk dat je daar de oplossing voor je probleem kan vinden.Quote:
Het probleem was inderdaad troep in de hoofdremcilinder. Het kleine gaatje zat verstopt, doorprikken met een messingdraadje ging niet, met een stalen draadje uit een staalborstel wel (was exact de juiste dikte).
Bedankt voor de tip !!

Succes, Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver hejo
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 28 april 2006 19:42 
ik vraag me nu af waar dat kleine gaatje moet zitten,kan maar 1 gaatje vinden waar de olie door loopt,wie weet het

Schrijver udent

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 28 april 2006 20:53 
twee gaatjkes, 1x 2 mm en 1x 0,3 mm
Dit is een heeeel kleeingaatje , wat verder achter het gat van 2mm , in de cilinder zit. van boven door de vloeistofhouder naar onderen kijken, dan zie je een verlaging , en daar in het midden zit het kleine gaatje, Hierdoor moet o.a. de olie retour na het remmen, als de remcilindr aanloopt, betekend het echt , dat dit gaatje niet meer de kleine hoeveelheid olie retour naar reservoir laat gaan.monteer gelijk een nieuwe hoofdrem cilinderset, ( 15euro bij Vogel). dan weet je tenminste zeker, dat het remsysteem weer ok is. gr Theo.
theo cx ds

Schrijver hejo
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 28 april 2006 21:54 | Aangepast door: hejo 
nou zat inderdaad een heel klein gatske ,kon het bijna niet zien iedereen al vast bedankt voor de reactie,zal morgen gelijk kijken of het werkt

Schrijver hejo
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 29 april 2006 18:30 
lijkt me nu wel goed moet er nog mee rijden,en dan kijken of ie niet aan gaat lopen kwam er wel achter dat ik het wiel aardig heen en weer kan bewegen zit dus wel spelling op de wiellagers,maarja mag ook wel denk ik met 65000 km op de teller

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 rem loopt nog steeds

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven