Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Wie Heeft er raad?

Schrijver vincentcx650e
Gast 
#1 | Geplaatst: 3 mei 2006 14:59 
Hoi,
Heb eindelijk mijn motorblok er weer onder liggen (en vast), en startmotor draait wel rond maar niet achter elkaar genoeg (naar mijn idee) Accu is het niet want gebreuk er een jumper bij. en de cilinders doe het ook. Het hele motorblok heb ik van binnen schoon moeten maken vanweg een versleten tandwiel in de versnellingsbak. Het gaat om een 650 E, wie kan mijn start probleem verhelpen, of indien mogelijk langs te komen voor het nakijken?
gr vincent

Schrijver Hans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 3 mei 2006 20:32 | Aangepast door: Hans 
Je zult toch de oorzaak moeten vinden door mogelijke defecten weg te strepen.
Mijn eerste aandachtspunt is of de startmotor de zaak wel lekker rond kan draaien als de bougies er uit zijn geschroefd?
De motor met de hand ronddraaien (via de bout vooraan op de krukas achter dat dekseltje onder de radiateur) geeft ook uitsluitsel over een mogelijk zwaar punt.
Als de motor dan nog zwaar ronddraait zou ik de koppeling eens nakijken; misschien ben je wel een opvulring vergeten te monteren. Idem voor wat betreft de dynamorotor.

Loopt de motor uberhaupt wel? Gooi eens een scheutje wasbenzine bovenop de beide zuigers (als startpilot niet helpt), monteer de bougies weer en de kleinste vonk zal de motor laten lopen.

Zo op afstand is het heel moeilijk oordelen. Wil je hulp via het forum, moet je eerst zelf op onderzoek uit en beschrijven wat je hebt gedaan en daarbij bent tegengekomen.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver vincentcx650e
Gast 
#3 | Geplaatst: 3 mei 2006 22:03 
Hoi heb vanavond met mijn buurman een gel accu van een auto er bij gezet. Voordat ik de motor in het frame heb gezet, heb ik hem een aantal keren getest zowel met de hand (schroef) als via de startmotor. Me buurman denkt dat de boegies op het verkeerde moment vonken hoe kan ik dat veranderen en eventueel controleren.
gr vincent

Schrijver Hans

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 3 mei 2006 23:27 
De enige manier warop de ontsteking off line komt is doordat de nokkenas tov de krukas verkeerd staat. Dat betekent dat je bij de montage de nokkenasketing verkeert hebt getimed.
Dat betekent dat je het motorblok er weer onderuit moet halen en open moet maken om dat te checken.
OF je hebt de bedrading van de bobines verkeerd aangesloten (rechts op links en andersom).
Maar uit jouw verhaal leid ik af dat het blok zwaar ronddraait. En dat heeft niets te maken met het ontstekingstijdstip.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver vincentcx650e
Gast 
#5 | Geplaatst: 4 mei 2006 09:08 
Hoi
Heeft er iemand een checklist van hoe ik dat kan controlern of hij goed staat. Aan de bobines heb ik niet gezeten alleen motorisch heb ik gesleuteld.
Als hij te zwaar zou draaien waar zou dat dan aan kunnen liggen, want ik kan de krukas via de schroef makkelijk rond draaien.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 5 mei 2006 08:45 
Vincent als kok nummer een als sleutelaar nummer twee maar alles op een rij, ga naar
TECHNIEK >SLEUTELEN >DISTRIBUTIE UITLEG
Lees alles nouwkeurig en je weet wat je moet doen
ouwe-jan die na Home -Over CX-Techniek zag staan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver vincentcx650e
Gast 
#7 | Geplaatst: 5 mei 2006 09:46 
Hoi ouwe_jan
Ik heb daar helemaal niet aangezeten hoe kan het dan dat hij verkeerd is?
Ik snap er niks meer van, wie wont er in de buurt van maarssen die er naar zou willen kijken hoe het zit? Liefst dit weekend of de 13de 14 zou ik graag weer willen rijden.
gr vincent

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Wie Heeft er raad?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven