Vanochtend heb ik eerst een zogenaamde gloeizekering gemaakt (zie ook de beschrijving van Rupert): neem een kapotte zekering en soldeer daar twee draden aan en sluit die aan op een 12V55W lamp. Als je deze gloeizekering op de plaats van de hoofdzekering zet en de lamp gaat fel branden, dan is er iets mis. Je moet dan net zolang doorzoeken totdat de lamp zwak gaat branden, want dat betekent dat er een normale stroom door de zekeringkast heenloopt.
Ik heb me werkelijk sufgezocht. Kabelboom, koplamp, remlicht, knippers, claxon, noem het maar op. Een heleboel verdachte punten heb ik verbeterd, opnieuw gesoldeerd of geisoleerd. Mijn CX (de Drommedaris) is qua electriek zwaar verbouwd dus dat maakte het zoeken er niet eenvoudiger op. Na ruim 4 uur vond ik de uiteindelijke oorzaak: het fittinkje van een controlelampje maakte inwendig kortsluiting. Twee veertjes die tegen elkaar aandrukten als je het lampje erin schroefde, en dat was dus de boosdoener.
Rupert en Ouwe-Jan, bedankt voor de tips.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.