Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Vlotter naalden zwart?

Schrijver Gertjan
Gast 
#1 | Geplaatst: 8 mei 2006 11:16 | Aangepast door: Gertjan 
Na wat gestotter bij het rijden met een volle tank en een klein plasje benzine onder de motor heb ik de vlotterbakken schoongemaakt en de vlotternaalden eruit gehaald.

De punt van de naald was zwart van kleur is dit normaal het lijkt of deze van een soort rubber zijn, of waren ze zo vies dat je er gerust een koperborsteltje langs kan halen ?
Wie heeft dit wel eens bij de hand gehad de motor heeft wel eens een lange tijd bij de vorige eigenaar stil gestaan.

Ik wacht de reacties af.

Gertjan

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 8 mei 2006 12:06 
de naald is van kopper met een viton rubbere punt deze mag niet stuk zijn anders sluit deze de benzine toeveor niet af,je woont te ver weg anders had je er een kunnen komen halen
misschien bij jou in de buurt die nog een sloop carburateur heeft liggen
plaat even een oproep je weet maar nooit
ouwe-jan die verder gaat met zijn ouwe NORTON
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Gertjan
Gast 
#3 | Geplaatst: 8 mei 2006 13:55 
Hoi Ouwe_jan

Ik hoop dat het schoonmaken van de kamers genoeg is geweest. Ik ben blij dat ik niet zomaar een borstel op de naald gezet heb, ik was al bang dat ik iets zou doen dat niet verstandig was.

Als mijn probleem zich blijft voordoen ga ik kijken voor een andere naald.

Bedankt voor de snelle reactie volgens mij kan je wel CX professor worden genoemd zo langzamerhand. Ik zie wel vaak heel veel nuttige gegevens in je berichten.

Bedankt nogmaals !

Gertjan

Schrijver Gertjan
Gast 
#4 | Geplaatst: 8 mei 2006 21:13 
Vanmiddag de tank helemaal vol gedaan een km of 20 gereden geen gestotter of gedruppel meer dat geeft hoop.
Morgen kijken of ik op mijn werk kan komen 52km heen en terug ik hou je op de hoogte

Gertjan

Schrijver Gertjan
Gast 
#5 | Geplaatst: 9 mei 2006 22:34 
Daar ben ik weer
Ik ben heen en teruggekomen de motor leek het goed te doen maar bij het inhalen en het snel opendraaien van het gas begon de motor weer in te houden het is telkens wanneer de motor moet accelereren dat hij in begint te houden enig idee wat de oorzaak kan zijn ?
Het is heel vervelend als je denkt even een vrachtwagen te kunnen passeren want dan wordt hij opeens een stuk langer dan je dacht.

Gertjan

Schrijver JosvanR
Gast 
#6 | Geplaatst: 14 mei 2006 22:44 
Er is al heel wat geschreven over inhouden bij snel opendraaien van het gas. Ook ik heb er meer ervaring mee dan me lief is. Ik heb onlangs met de bougies geexperimenteerd (electrodenafstand verkleind etc.) hielp allemaal geen ene zak. Ik heb de stap gezet en een diepte-investering gedaan, in de vorm van de aanschaf van twee nieuwe bougies (praat je toch gauw over 4 euro per stuk). Vandaag de hele dag gereden (350 kilometer) en hij rijdt weer als nieuw; niet inhouden, goed op het gas reageren etc. De oude bougies waren vettig en zwart, wat mogelijk komt doordat er een beetje olie lekt via de binnenste pakking van de kleppendeksel, want ook het schroefdraad van de bougie was vettig. Dus check deze simpele zaken eerst even voordat je je op ingewikkelde oplossingen stort.

Schrijver Gertjan
Gast 
#7 | Geplaatst: 23 mei 2006 14:05 | Aangepast door: Gertjan 
Inmiddels ben ik alweer een stukje verder het idee dat het bij de bougies vandaan komt had ik al. De raad van Ouwe Jan om ergens een paar balpennen uit de pennenbak van moeders te stelen en de veertjes hiervan in de bougiekappen te stoppen in plaats van de weerstanden zou een idee kunnen zijn. Dus kappen eraf schroefjes eruit, ja hoor daar komen aan beide kanten twee bijna verkoolde en geoxideerde weerstanden uitrollen. Het lijkt erop dat het in ieder geval beter gaat worden. Tegen mijn dochter zeiik "zet maar vast koffie ik ben zo terug" dat moetje natuurlijk eigenlijk niet zeggen als je op je CX weggaat maar ja het leek een stuk beter te gaan maar na 2 km brak de gaskabel stationair pruttellend thuisgekomen op fietssnelheid aan de kouwe koffie inmiddels is de gaskabel besteld en gaan we weer verder.

wordt vervolgd

Gertjan

Schrijver edward
Gast 
#8 | Geplaatst: 23 mei 2006 16:17 
Tja, nou weet je dus nog steeds niet of ie bij hoge toeren inhoudt of niet. Het lijkt wel of de duvel er mee speelt.

Ik heb een vergelijkbaar gasprobleempje, al jaren eigenlijk. Niet met hoge snelheden, maar sowieso, als ik het gas snel opendraai pakt de motor het een fractie later pas op. Daarna gaat ie als de brandweer, maar echt synchroon met gas geven loopt ie dus niet. Als ik het gas rustig opendraai heb ik geen enkel probleem. Nou ben ik een redelijk rustige rijder, dus no worries, maar met inhalen oid voelt het toch niet echt lekker. Jij bent inmiddels ervaringsdeskundig, moet ik dat ook in m'n bougies of in de weerstand zoeken?

Schrijver Gertjan
Gast 
#9 | Geplaatst: 24 mei 2006 11:00 | Aangepast door: Gertjan 
Hoi edward,

Ik zou eens beginnen met de balpen veertjes. De kosten zijn minimaal en de weerstanden zijn zo weer teruggezet.
Ik ga vandaag even bij de dealer langs om te vragen of mijn gaskabel en gashandvat er zijn. Je hoort nog van me !

Groetjes Gertjan

Schrijver edward
Gast 
#10 | Geplaatst: 24 mei 2006 11:49 
OK, ik ben benieuwd!

Schrijver Gertjan
Gast 
#11 | Geplaatst: 2 juni 2006 21:54 | Aangepast door: Gertjan 
Hoi Edward,

Inmiddels zit de gaskabel erop en heb ik een klein stuk gereden. De motor loopt stukken beter alleen mijn vlotterkamers lopen nog over. Ik heb bij motozoom 2 nieuwe naalden besteld alleen de verkeerde het duurt dus nog iets langer tot mijn spijt het wordt mooier weer. Gelukkig rijdt opa van 77 nog op een NX250 die ik regelmatig leen om niet al teveel ontwenningsverschijnselen te krijgen de nieuw naalden konden pas over 2 weken geleverd worden i.v.m. pinksteren en transport balen dus want ik rijdt liever op mijn CX
ik heb wel de indruk dat de motor netjes opneemt en niet meer inhoud als ik het zeker weet dan bericht ik er weer over

Allen prettige Pinksterdagen !

Gertjan

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Vlotter naalden zwart?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven