Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Voorvorkpoten

Schrijver mudje
Gast 
#1 | Geplaatst: 12 mei 2006 21:14 
Hoe kun je het beste de voorvorkpoten schoonmaken ? De mijne zijn zeer verweerd de afgelopen twee jaar zonder poetsen.

Reimer

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 12 mei 2006 22:35 
Als het alleen opgedroogde vliegen zijn: Een uurtje laten weken door er een paar natte doeken omheen te wikkelen. Daarna met een sopje schoonmaken en licht inolieen (zodat insecten geen houvast hebben de volgende keer)
Is er echt sprake van beschadiging (door roest, putting) van het gedeelte dat inveerd, dan is opnieuw chromen en opslijpen de enige blijvende oplossing. Kost ong. Eur. 60,- per poot. Ik heb dit bij Kommer in Garderen laten doen, kan ik aanbevelen.
Als je dan toch bezig bent, kijk dan ook de balhoofdlagers na. Voor Eur. 42,50 heb je nieuwe kegellagers.
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Schrijver mudje
Gast 
#3 | Geplaatst: 12 mei 2006 22:43 
Even ter verduidelijking, het gaat om de buitenpoten. Niet de binnen poten, die hebben geen kans gehad om te veweren, heb er 20.000 km mee gereden. Zie showroom custom nr. 64 nog in goede staat, nu zijn ze donker grijs.

Reimer

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 12 mei 2006 23:23 
Alle troep er af wassen met autoshampoo, daarna een paar uur vrijmaken en poetsen met Belgom, Neverdull of een soortgelijke alu-reiniger.
Suc6, Roelof.
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Schrijver hejo
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 13 mei 2006 10:16 
ik heb het zelf ook eens gedaan,zit wel een lak laag over heen,die heb ik er af geschuurt,en daarna met belgom weer ge polijst,gaat heel wat tijd in zitten

Schrijver Johan de Vries
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 13 mei 2006 15:40 
Poetsen, poetsen, poetsen, daar komt het eigenlijk op neer, met Belgom Alu is er een mooi resultaat te bereiken, zeker wanneer je gebruik maakt van een poetsmachine. Uiteindelijk resultaat: wanneer het oppervlak eenmaal glanzend is blijft het ook met minder inspanning mooi doordat vuil zich minder hecht.
Honda CX 500 Custom 1984

Schrijver edho
Gast 
#7 | Geplaatst: 13 mei 2006 17:19 | Aangepast door: edho 
Je kunt de poten natuurlijk ook opschuren, spuiten met grondlak. Daarna zilvergrijs en als laatste een paar dunne lagen blanke lak. Is erg mooi, duurzaam en onderhoudsarm. Bij alleen polijsten moet je toch echt regelmatig aan de slag om het een beetje mooi te houden.
Op deze foto zie je het resultaat wat ik bereikt heb hiermee. (geen cx maar wel Honda) http://home.hccnet.nl/e.j.holscher/images/eigenss/SS50mei03/voorzijde. jpg

Schrijver Johan de Vries
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 13 mei 2006 20:55 
Ziet er goed uit!
Honda CX 500 Custom 1984

Schrijver edward
Gast 
#9 | Geplaatst: 15 mei 2006 08:02 | Aangepast door: edward 
Ik heb nog een variant...poetsen met cola en een prop aluminiumfolie.

Klinkt gek, maar dat geeft snel resultaat. Een beetje napoetsen met Belgom Alu en klaar.

Ik heb dit met mijn verweerde vorkpoten gedaan en het resultaat is verbluffend.

Succes,
Edward

Schrijver mudje
Gast 
#10 | Geplaatst: 6 juni 2006 20:53 
Ik zat men berichten nog even na te lezen en was toch benieuwd op de cola met alu-folie echt werkte. Net even gebropeerd.... verbluffend...snel simpel en sprakeloos.

Hoe kom je in hemelsnaam op dat idee ?

Reimer

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Voorvorkpoten

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven