Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

starten (of niet)

Schrijver JosvanR
Gast 
#1 | Geplaatst: 14 mei 2006 22:55 
Ik heb enkele weken geleden de door jorg (http://www.cx500-forum.de/wbb2/thread.php?threadid=19) aangedragen oplossing toegepast op mijn CX. Het was een flinke klus, mede omdat -uiteraard- het ontluchtings buisje in een van de carbs afscheurde. In plaats van dat rare rubberen propje dat ik toch nergens kan kopen, heb ik schroefdraad getapt in het ontluchtingsgaatje en er een M4 boutje met een O-ringetje in gedraaid. Het resultaat: daar waar ik normaal gesproken de accu leeg moest starten voordat-ie haperend aansloeg, is het nu starten en lopen, ook na langere stilstand. Het werkt dus!

Schrijver Hans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 14 mei 2006 23:20 | Aangepast door: Hans 
Zou Honnda zelf dat niet eerder bedacht kunnen hebben ??
Die Jorg is al jaren aan het experimenteren met het slechte starten van de CX. Zou hij dan toch de oplossing hebben gevonden?
Dient dat ontluchtingsbuisje dan echt nergens anders voor om het 'start'leven van de CX bezitter moeilijker te maken? Ik heb zelf een aantal CX'en die absoluut niet gebukt gaan onder slecht starten na langere (zelfs maanden) standtijd terwijl een aantal andere er al een hekel aan hebben dat ze worden uitgezet.
Jos hou ons wel op de hoogte van benzinverbruik, bougiekleur (armer mengsel ?), accelereren en topsnelheid van jouw CX met die aangepast carbs.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver MAST

Moderator 
#3 | Geplaatst: 15 mei 2006 00:08 | Aangepast door: MAST 
Lees hier het verhaal van Jorg. Maar let ook op de bevindingen van de "bedenker", die op een lange reis door de regen last had van vermogenverlies.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver JosvanR
Gast 
#4 | Geplaatst: 15 mei 2006 09:42 
Ik heb inderdaad het hele verhaal gelezen, en de overwegingen/bedenkingen in acht genomen. Voor mij was het een eenvoudige keuze: Ik rij nooit met deze motor in de regen, en als ik dat wel ga doen dan zal ik de onderste ontluchting zodanig aanpassen dat ook dat probleem is opgelost. Hans, het benzineverbruik is niet veranderd (rond de 1 op 20). Acceleratie en oppakken is hetzelfde. Top heb ik nog niet geprobeerd maar 140 haalt-ie op zijn slofjes. Ik heb nog niet naar de bougies gekeken maar die heb ik er net voor de rit van afgelopen zondag ingedraaid (de test van het starten na lange stilstand heb ik uiteraard nog met de oude bougies gedaan)

Schrijver Hans

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 15 mei 2006 21:58 
Kijk ik naar de tekeningen op de site van Jorg dan kun je het onderste ontluchtingspijpje ook met een stukje Ducktape omwikkelen en zo afsluiten.
Een gemakkelijke manier om even te testen of zijn oplossing ook voor jou werkt.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver JosvanR
Gast 
#6 | Geplaatst: 16 mei 2006 17:03 
He ja dat ik daar nou zelf niet op ben gekomen. Het heeft me in ieder geval 2 avonden van de straat gehouden. Heb gelijk bij de carbs al die ... kruiskopboutjes die al verrot draaien als je er naar kijkt vervangen door op maat gezaagde imbusjes. Overigens is de doorlaat van de bovenste ontluchtingspijpjes enkele tienden van een milimeter. Ik kan me zo voorstellen dat daar door de jaren heen vuil en meuk gaat zitten waardoor ze verstopt raken, zodat de startproblemen op "natuurlijke" wijze worden verholpen. Dat kan zeker het geval zijn bij mijn veel misbruikte, dagelijkse 78-er die absoluut nooit wordt schoongemaakt en slechts minimaal onderhoud krijgt en toch altijd met een druk op de knop start (ook na een maand stilstand)

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 starten (of niet)

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven