Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

doldraaiende moer (en ik ook!)

Schrijver reinier
Gast 
#1 | Geplaatst: 15 mei 2006 16:32 
heb ik mijn blok er onder vandaan gesleuteld, het waterpomphuis ge-opend en wil ik de moer van de waterschoep losdraaien, draait ie dus mooi door.. .net mijn handtekening voor de bond tegen het vloeken gezet en nu al weer geschonden . met mij komt het niet meer goed maar met die moer hoop ik wel..Wie heeft een zeer goede tip om zo'n moer er toch af te krijgen? een goede tip ,want ik kan niet wat aankloten en dan het blok vervolgens uiteindelijk een schop geven zodat hij op de sloop belandt. Hellup! want ik moet de waterpompkering vervangen. Groet van reinier

Schrijver udent

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 15 mei 2006 20:53 
wie draait dol?
het zeskant van de moer, of de schroefdraad in de moer??????
1 zeskant/ dan met slijptol de moer een zijde wegspijpen, maar de draad niet raken. zo gaat de spanning weg , en kun je hem met een tang verder eraf draaien.
de draad? hopelijk is dan alleen de draad uit de moer.
moer aan twee zijden wegslijpen, draad as niet raken.
dan is de moer te verwijderen, draad opzuiveren met vijl,draadvijl of snij ijzer, en zelfborgende nieuwe rvs moer monteren.

gr Theo.
theo cx ds

Schrijver Hans

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 15 mei 2006 22:04 | Aangepast door: Hans 
Wees voorzichtig met het 'kloten' aan die (dop)moer. Die zit namelijk rechtstreeks op de nokkenas. Als de draad van de nokkenas weg is dan past de dopmoer niet meer; en die is (samen met een onderlegschijf van koper, die je altijd moet vernieuwen overigens) nodig om de zaak af te dichten. Dus zo maar even een nieuwe (zelfborgende) moer m onteren helpt niet.
Overigens mag je die moer alleen met gevoel vastzetten; dus nooit voor de zekerheid maar even echt lekker vast aandraaien.

Ben je de draad kwijt (letterlijk dus) dan bestaat een gerede kans dat je de nokkenas moet vernieuwen.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 doldraaiende moer (en ik ook!)

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven