Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

SPOED ! KOPPELING !!

Schrijver ivokim
Gast 
#1 | Geplaatst: 16 mei 2006 07:00 
Aaargh... Van het weekend eindelijk eens tijd gehad om het blok dat ik bij Elron heb weggehaald (waarvoor langs deze weg nogmaals dank), en de boel gestart. O,o, wat loopt dat mooi, beetje ploffen nog van de viezigheid die er door het staan in is gekomen, maar zo mooi stil vergeleken met het oude blok, echt prachtig. Dus wil ik wel even graag een rondje sturen om te zien hou dat rijdt, en of de afstelling wel ok is.

Maar...

Ik heb een behoorlijk probleempje, zoals de mede-prutsters en ander zelf-sleutelend tuig zullen weten, zit er aan de binnenzijde van de koppelingsdeksel een soort van tordeerveer. Deze zorgt ervoor oa dat de koppelingshandle weer terugveert (?) Nu lijkt het echter zo dat het wel lijkt of die veer naar de eeuwige jachtvelden is, op het moment dat ik de hevel en dus veer bijna op de juiste spanning heb, schiet de veer door.

Ik heb een digitaal Haynes handboek, maar kan er daar niks over vinden.

Wat te doen? Nieuwe veer bestellen, of is er iets anders aan de hand?

Help aub, dan kan de boel rijden.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 16 mei 2006 09:04 
Hallo Ivokim,

beetje lastig op afstand, maar dan zet je toch voorlopig het complete deksel van het "oude" blok even er op? Kan je het verder op je gemak bekijken. En zorgen voor een goede kabel, ook belangrijk.

succes,

Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver ivokim
Gast 
#3 | Geplaatst: 16 mei 2006 10:35 
Beste Frans,

Op het blok dat ik heb gekocht zat het deksel niet... Dus al overgezet van het 'oude' blok. Kabel etc is helemaal op orde. Mara kan ook nergens een duidelijke tekening of montageafbeelding vinden van de deksel met veer. Lijkt me niet dat het verkeerd in elkaar zit, heeft altijd al zo gezeten...

Schrijver Floris
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 16 mei 2006 11:10 
Deze tekening kun je vinden op de Engelse website.

De remhevel is met een oliekeerring en een borgring gemonteerd in de deksel. Het veertje ligt met de ene kant tegen de deksel en de andere kant in de uitsparing van de remhevel. Als de remhevel draait, wordt de drukstift tegen de koppeling geduwd.

Als je de koppelingskabel monteert aan de losse deksel, kun je heel eenvoudig zien of het veertje z'n werk doet.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver ivokim
Gast 
#5 | Geplaatst: 16 mei 2006 13:42 
Bedankt Floris,

Zie meteen wat er mis is. Bij mij is dat 'haakje' aan de veer manco (?) zal ooit wel eens afgebroken zijn ofzo. Maar snel even gaan bestellen dan.

Schrijver puk
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 16 mei 2006 14:39 
vergeet ook niet nadien je olie filter te wisselen als je denkt dat er een stukje veer in zit , kan nare gevolgen hebben
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 SPOED ! KOPPELING !!

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven