Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Slecht lopende CX 500; hulp gezocht

 
 
Pagina  Pagina 1 van 3:  1  2  3  Volgende »

Schrijver joost.j
Gast 
#1 | Geplaatst: 16 mei 2006 12:19 
Beste Liefhebbers,
nadat ik een 78-er CX500 kreeg voor mijn vriendin heb ik er wat opknapwerk aan gedaan, kleppen gesteld, uitlaatje vervangen, carburateurs gereinigd, bobines, bougiekabels, bougies en spanningsregelaar vervangen.

Het probleem is dat ik het blokjie niet mooi aan het lopen krijg; bij optrekken houdt de motor in en bij plm. 2500tpm stottert hij, tot ongeveer 3000tpm, daarna gaat het weer goed.
Wie o wie kan mij helpen de boel af te stellen en eventueel een diagnose te stellen? Ik ben best handig en heb het haynes boek erbij maar denk dat een stuk ervaring erg handig is....
Eventueel iemand met de nodige handigheid met het afstellen van de carburateurs??
Ik heb te bieden:
-een verwarmde garage met muziek;
-voldoende gereedschap
-lekkere koffie
-een toegift in de vorm van een lekkere fles wijn of een kratje bier
Graag hoor ik van jullie!

groeten,

Joost uit Velp ( bij Arnhem)
joost.j@planet.nl
06-41505300

Schrijver rmaanen1982
Gast 
#2 | Geplaatst: 16 mei 2006 12:51 
ik heb eigenlijk hetzelfde probleem maar dan tussen de 5 en 6000 toeren. ik ga ff pluizen wat er nou precies is want de carbs en de kleppen zijn al gesteld.

Schrijver MAST

Moderator 
#3 | Geplaatst: 16 mei 2006 12:57 
Er is al vaak geschreven over dit probleem. Als je even zoekt op het prikbord, vind je waarschijnlijk wel een antwoord op je vraag. (trefwoord: " inhouden" )
Marcel. (nog een tip, vul ipv 365 dagen, bv 999 dagen in, dan zie je ook de reacties die ouder dan een jaar zijn)
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver joost.j
Gast 
#4 | Geplaatst: 16 mei 2006 13:16 
Beste MAST,
bedankt voor de tip, echter heb ik al wat leeswerk erop zitten en nog steeds twijfel over de oorzaak alsmede de juiste afstelling van de carburatuers. De bougiekappen reeds van weerstand ontdaan en vervangen door balpen-veertjes, boubines vervangen, kabels en bougies vervangen etc.
Mijn kennis (ervaring) over de carburateurs gaat niet zover dat ik kan uitsluiten dat de afstelling onjuist is. De bezine toevoer is ondanks een extra filtertje voldoende, de tank trekt geen vacuum...??
wat dat betreft is elke tip welkom!

groeten,

Joost

Schrijver puk
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 16 mei 2006 14:47 
begin bij het simpelste , de bougie's er horen NGK DR8ES-L in te zitten en best deze jaarlijks te vervangen, zo vermijd je uren werkplaats en onodige kosten, vaak komt dit probleem voor , zelf heb ik in de gl500 deze week nieuwe kaarsen gestoken en moet je zeggen dat het verschil wel merkbaar is hoor, beter starten en nergens inhouden, laatst had arno ook hetzelfde probleem en zich suf gezocht en idd , nieuwe kaarsen en lopen
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver JosvanR
Gast 
#6 | Geplaatst: 16 mei 2006 15:12 
Hij heeft weliswaar de bougies vervangen zegt-ie, maar voor de zekerheid: het kan een wereld van verschil maken, kan ik uit ervaring zeggen.

Schrijver MAST

Moderator 
#7 | Geplaatst: 16 mei 2006 15:31 | Aangepast door: MAST 
Kijk je inlaatrubbers na op scheurtjes en voor de cars afstelling kan je Hier kijken.
Succes,
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver coenox

Voorzitter 
#8 | Geplaatst: 16 mei 2006 15:36 
Ik weet sinds dit weekend ook hoe veel verschil bougies kunnen maken. Dit weekend nog met een C ervaren: oude bougies gaven topsnelheid van 90 km/u, met de nieuwe trok ik door tot 150. Andere tip: leen een CDI-unit en zet die er even in - 2 minuten werk -, is bij mij al twee keer de oorzaak geweest.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Hans

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 16 mei 2006 22:48 
Coen,

hoe doe je dat in godsnaam, een CDI box verslijten ??
Ik rijd nu al meer dan 15 jaar in weer en wind CX (20.000 km per jaar) en ik krijg het echt niet voor elkaar !
En ook met bougies heb ik echt nooit problemen; oud of nieuw het maakt bij geen enkele van mijn CX'en een verschil. Maar goed ik gebruik dan ook altijd de D8ES, dus zonder de toevoeging van de "R" want dat betekent dat de bougie zelf ook intern een ontstoringsweerstand heeft die ook al in de bougiedop zit (vandaar die 5kOhm) en een dubbele weerstand vindt een CX niet leuk om te overbruggen.

Maar ik ben het met je eens dat als de CDI box (en trouwens ook de stator en corrosie op de stekkerverbindingen) op zijn eind loopt elke extra weerstand beroerd lopen met zich brengt.
En dan is de CDI box-check gewoon even heel gemakkelijk uit te voeren.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver puk
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 16 mei 2006 22:59 
hans , kijk eens goed naar de kaars aanduiding , geen letter -R maar -L, zoals je zelf zegt , mag je de weerstand natuurlijk niet de hoogte injagen, dat is ook niet goed voor de bobijnen, die maar moeilijk van hun lading afgeraken dan en ten koste gaat van het ( vonkje)
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver Hans

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 16 mei 2006 23:37 | Aangepast door: Hans 
Puk,
sorry maar je geeft zelf aan DR8ES-L; ja en die R staat toch echt voor 'resistance'.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Anoniem
Gast 
#12 | Geplaatst: 17 mei 2006 08:06 
nee RESISTOR TYPE

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 17 mei 2006 08:38 
En dan sturen we onze vaste correspondent dhr. of mevr. A.Noniem mee voor een studie namen schrijven en de quiz "waar is de CapsLock toets" :=)
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Frans
Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 17 mei 2006 09:26 
Mensen,

Graag even inloggen bij het posten! Het is wel zo fijn om in ieder geval te weten met wie je in gesprek bent, toch?

bedankt,
Frans

Schrijver puk
Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 17 mei 2006 10:10 | Aangepast door: puk 
http://www.ngkntk.de/index.php?id=403&pd=430&t=motorrad&lm f=HONDA&h=HONDA&m=500 en ik weet niet waar die "R" voor staat, ik melde even wat de fabrikant opgeeft en dat lijkt me de best betrouwbare bron, ook al omdat ik ervaringen heb met andere kaarsen, en warmtegraden, deze lijkt me dus uit ervaring de beste kaars voor de cx, laag verbruik , propere verbranding en zeer weinig problemen, maar zoals met alles , periodiek vervangen dus zo'n 10.000 km of eens per jaar, hangt ook vande rijstijl af hoor, vaak starten en korte stukjes geeft sneller slijtage aan de kaars en ook vuiler lange ritten met de motor mooi op temperatuur, geeft natuurlijk betere resultaten, maar dat is met iedere verbrandingsmotor zo
groetjes
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Pagina  Pagina 1 van 3:  1  2  3  Volgende » 
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Slecht lopende CX 500; hulp gezocht

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 5
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven