Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

gek word ik

Schrijver martin
Gast 
#1 | Geplaatst: 16 mei 2006 19:40 
nieuwe accu, bougies,spannings regelaar ok ,caburateurs ultrasoon laten reinigen bobinne plus de kabels doorgemeten is ook goed ahhhhhhhgggggggggggggggggg maar starten ho maar alleen aanduwen dan loopt hij goed heeft iemand nog een idee ? kan het de cdi zijn ? hij geeft wel een vonk bij het starten maar naar mijn idee een beetje zwak

Schrijver edho
Gast 
#2 | Geplaatst: 16 mei 2006 21:20 
Trekt de startmotor te veel stroom waardoor er teweinig overblijft om aan te slaan?
Ik doe maar een gooi hoor, het mocht je eens op een idee brengen....
Ed.

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 16 mei 2006 21:54 
Misschien is het tijd om naar een (kleinere) motorzaak te gaan. Dan kost het maar een paar pecunia, zo heb je er ook niet veel lol aan. Kan 'ie metteen de carburateurs goed synchroon stellen.
Naar de oorzaak kan ik slechts gissen: is de afstelling van de carburateurs nog OK, bougies nog OK, massa probleem etc etc.
Suc6, Roelof.
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Schrijver jelke
Gast 
#4 | Geplaatst: 16 mei 2006 23:38 
of je start motor relay is niet goed meer moet je even met een multimeter meten suc6 jelke

Schrijver martin
Gast 
#5 | Geplaatst: 17 mei 2006 10:55 
voor €400,00 mag iedereen hem komen halen heb je wel nieuwe banden , accu, bougies vr gr martin

Schrijver martin
Gast 
#6 | Geplaatst: 17 mei 2006 11:24 
en een leuk verbouwde cx

Schrijver edward
Gast 
#7 | Geplaatst: 17 mei 2006 13:58 
Martin, verkoop je 'm omdat ie niet wil starten of omdat je (zoals je op Marktplaats stelt) een zwaardere hebt gekocht? M.a.w. als ie weer normaal start, zou je 'm niet verkopen? In dat geval moet er toch een CX-er zijn die je uit de brand kan helpen...?

Hij ziet er idd wel gaaf uit. Ik ben de mijne ook aan het verbouwen. Zadel, tank en stuur zijn klaar. Nu moet de kont er nog af. Ik ben wel een beetje jaloers op je forwardcontrols. Ik rij nu met Coens originele CX-highwaysteps, daar ben ik natuurlijk ook heel tevreden mee.

Succes met starten of verkopen,
Edward

Schrijver martin
Gast 
#8 | Geplaatst: 17 mei 2006 14:09 
ik verkoop hem omdat ik een zwaardere motor heb gekocht een vf 1100 sabre lekkere tour motor . maar begrijp me niet verkeert ik wil heel graag dat mijn cx weer normaal start . misschien dat ik hem er wel bij hou voor de hobby

Schrijver edward
Gast 
#9 | Geplaatst: 17 mei 2006 14:15 
Dan roep ik hierbij de deskundigen binnen onze club op, jou met raad en daad bij te staan!! Wie krijgt de CX van Martin weer aan de praat??

Schrijver Hans

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 17 mei 2006 16:21 
Waarschijnlijk trekt de startmotor door interne vervuiling of een defect te veel stroom om de CDI ontsteking een goede vonk te kunnen laten produceren.
Of er zit ergens een te grote weerstand in het ontstekingscircuit (1e gedachte : bougiedoppen) die bij het starten op de accu niet kan worden overbrugd maar waarvan je bij het aanduwen geen last hebt.

Oplossingen:
- startmotor demonteren en schoonmaken
- alle stekkerverbindingen in het ontstekingscircuit + bougiedoppen nalopen, schoonmaken en inspuiten met contactspray
- de massaverbinding motor-frame-accu controleren.

Succes met de speurtocht en de tevredenheid als hij het weer doet !
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 17 mei 2006 19:23 | Aangepast door: ouwe_jan 
Martin ik heb jou wat aangeboden en dat heb je niet aangenomen dus.....
ouwe_jan die nu in Limburg zit
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 gek word ik

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 1 [ MAST ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven