Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Cardan lekkage....

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 29 mei 2006 20:46 
Beste allemaal,

Vanmiddag ontdekte ik een plasje olie rechts naast het cardan van mijn inmiddels bekende GL-zijspan....
Is dat een keer ring die makkelijk te vervangen is of wordt het in dit geval de hele cardan vervangen? Ik heb het achterwiel er al eens uit gehad om de rem gangbaar te maken. toen is mij verder niets opgevallen.

Ik zie wel wat reacties.
Groet Erik (die zaterdag nog lekker rondtoerde op z'n span ;-( )
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver puk
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 29 mei 2006 20:59 
http://home.scarlet.be/mecano655/catalogue650.htm
scrol eens naar beneden en
kijk eens bij pont et defrenciel, als het daar lekt , zou ik hem maar niet zelf losgooien , komt belangrijk afstelwerk bij kijken of iemand de werkwijze?
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 29 mei 2006 22:21 
Ik heb nog wel een cardan van een "gewone" cx voor je, maar past dat op een gl?

gr

Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 30 mei 2006 08:26 
Hoi Puk,

Bedankt voor de link naar de catalogus. dat is altijd handig, ik heb er meteen een PDF van gemaakt.

Hoi Frans,

Ik zal eens kijken of hij er anders uit ziet en mischien vind ik er meer over in de werkplaats manuel. Als het passen wil neem ik hem graag van je over.

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 30 mei 2006 09:44 
Erik haal de achterwiel er geheel af ,dan zie je een hardplastic bescherm kap deze zit met een boutje vast deze verwijderen ,dan met een schroevendraaier de keering er uit steken en de nieuwe keering 60x80x8 monteren ,deze moet gelijk met buiten kant huis gemonteerd worden,bescherm kap monteren ,olie bij vullen ,wiel monteren en rijden met je GTL
groeten ouwe-jan [keering bij een onderdelen zaak van auto`s is een heel stuk goed koper ]
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 30 mei 2006 15:46 
Erik,

ik heb er twee liggen, als je wilt passen of proberen weet je me te vinden.

gr.

Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 31 mei 2006 08:32 
Hoi Ouwe-Jan,

Ik ga die keerring zeker proberen te vervangen.

Frans,

Ik wil van jou graag een kardan lenen in het geval dat ik de keerring niet meteen kan vervangen. Ik bel je dan nog wel.

Groet Erik.

Schrijver udent

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 31 mei 2006 20:02 
WAAROM lekt de keerring???????......
Juist , eerts lagerspeling controleren

Groeten Theo.
theo cx ds

Schrijver Floris
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 31 mei 2006 21:04 
Ik wil me daar wel bij aansluiten. Als je de keerring hebt gerepareerd en hij gaat opnieuw lekken, dan zou ik 'ns gaan kijken of het zijspan een rol speelt. Je motor wordt a.h.w. scheefgetrokken en ik vraag me af of de achtervork/swingarm daar wel tegen bestand is.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver puk
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 31 mei 2006 21:35 
Erik, draai eens met het achterwiel , dan mag je zeker geen " ruis " horen draait het feiloos zonder dat je iets voelt of hoort , dan kun je het riskeren, bij de minste ruis , zal het je idd niet helpen om de keerring te vervangen , want die ontstaat dan door de speling op de lagers , dus eerst voelen en luisteren , desnoods luister je eens bij een andere om te kunnen vergelijken welk gevoel "" normaal "" is
Udent , idd ik volg
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 31 mei 2006 21:39 
Succes Erik, ik hoor 't wel. Lagers controleren lijkt me een zinnig idee, ook de lagers in het wiel zelf.

gr, Frans

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 2 juni 2006 08:46 
Beste Allemaal,

Ik ga eerst mijn oor even te luisteren leggen alvorens de boel uitelkaar te sleutelen.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 2 juni 2006 16:49 
erik 1 als dat maar geen erik 2 wordt
ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Cardan lekkage....

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven