Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Kleppen stellen

 
Schrijver gerlee50
Gast 
#1 | Geplaatst: 5 juni 2006 18:13 
Vraag van een clublid die vorige week voor de eerste keer in zijn leven heeft gesleuteld: als ik de kleppen stel moet ik de krukas verdraaien. Is het draaien aan het achterwiel (in de hoogste versnelling, althans zo zegt het boekje) de enige mogelijkheid om de krukas rond te krijgen of kan ik ergens een sleutel op zetten? Kon het antwoord nergens op de site vinden.

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 5 juni 2006 18:49 
Aan de voorkant van het blok onder de radiateur zit een grote 17mm moer. Net zo eentje als aan de rechterzijde van het blok die je ook los moet draaien om de mertekens op het vliegwiel te zien. Draai de moer los en daarachter zit een moer. Ik ben vergeten welke maat dat is maar als je daar VOORZICHTIG een dopsleutel opzet kan je de zuigerstand precies op de correcte merktekens zetten. Draai aleen met de klok mee. Dit is erg handig vooral als je in je eentje sleutelt. Aan het achterwiel draaien is lastig en je komt vaak net een hand tekort.

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver jost

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 5 juni 2006 21:00 
Klopt, die moer zit op de krukas en heeft ook maatje 17.
gr. Joost
Not all those who wander are lost.......................

Schrijver gerlee50
Gast 
#4 | Geplaatst: 5 juni 2006 21:18 
Ga het morgen meteen proberen. Hartelijk dank!!!

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 5 juni 2006 21:49 
als oude man een hele groote tip, draai de bogies er uit dan draait alles lichter.
en met een ratel verlengstuk en doop zeventien altijd met de klok mee draaien lukt het iedereen om van een CX kleppen te stellen
ouwe-jan die zijn hartklep nu te ruste gaat legen
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 6 juni 2006 10:52 
dan heb ik ook nog een goede tip. Ik kijk nooit naar de merktekens. Doe via het bogie gat een dikke schroevendraaier tot op de zuiger. Als je nu de zuiger op top zet met de crukas bout voor op sleutel 17, zijn er twee mogelijkheden. De goeie en een foute. Bij de foute gewoon doordraaien en bij het volgende top moment zit je dan goed. Dit kun je voelen door voor dat je begint even te kijken of de tuimelaars speling vertonen. Bij speling zit je goed. als blijkt dat in of uitlaad kleppen ingedrukt staan dan moet je dus gewoon verder draaien. Als zuiger op top staat, staan merk tekens goed.
Zo gaat het een stuk snellen en makelijker. Ik heb op deze manier alle vele blokken gedaan.
groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver gerlee50
Gast 
#7 | Geplaatst: 6 juni 2006 21:21 
Alle tips vandaag in de praktijk gebracht. En het werkte. Motor loopt weer goed en geen schroefje over gehouden. Bedankt voor jullie hulp.

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Kleppen stellen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven