Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

slecht lopen bij lage toeren.

Schrijver joba
Gast 
#1 | Geplaatst: 9 juni 2006 21:07 
Hallo,
Mijn cx 500 c van 1982 wil als hij warm is niet lekker stationair lopen en als ik aan het rijden ben en laat de gas los valt de motor uit.
Dan krijg ik hem ook niet gestart, ik moet dan even wachten en dan loopt er via het overloopslangetje benzine uit.
Na een paar minuten start de motor makkelijk.
Stel ik dan het stationair draaien af en geef gas schiet het toerental omhoog en gaat pas weer terug na het terugstellen van de stationairschroef.
Boven de 3500 toeren gaat hij als de brandweer, maar daaronder is een klein drama.
Ik heb net de carburateurs verwijderd, want ik dacht dat de vlotterhoogte niet goed was.
Nu zit er tussen links en rechts een klein verschil, maar het zijn ze zijn van plastic dus niet te verstellen.

Heeft er iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Groeten, Jos.

Schrijver puk
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 10 juni 2006 09:44 
zoals jij het afschilderd met plastiek vlotters, en toch overlopen , lijkt het me dat je vuil in de brandstof hebt , het minste is reeds genoeg om de vlotternaalden niet meer te doen afsluiten , kijk je benzine filter in je tank ook es na,
, zo ja, of is je benzine tank erg vuil of roestig , plaats dan een vervangbare benzine filter tussen je tank en carbs,
greets puk
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 10 juni 2006 10:00 
Het kunnen meerdre oorzaken zijn. Wat ik nog wel eens tegen kom is dat de luchtfilter erg vuil is. Hier ontstaan de eerste klachten. Wat je kan doen is even zonder filter rijden om te zien hoe het gaat. Dan is het belangrijk dat alle andere zaken na te lopen. De klep speling is bijvoorbeeld ook van belang. Het kan maar zo zijn dat de uilaat klep open blijft staan en deze alleen met een hogere gas druk goed sluit. Dus bij hogere toeren loopt de motor goed maar bij lagere toeren is er de tijd om gas te lekken en niet genoeg druk om de klep dicht te drukken. Dus in dit soort gevallen controleer ik eerst alle andere zaken en zet er bijvoorbeeld altijd nieuwe bogies in. Dit alleen maar om uit te sluiten of die nu wel of niet in oorde zijn.

Dan de carb's zelf. Dit is een verhaal apart. Dit is meestal iets voor de kenner, zij het niet dat ik thuis ook een gevalletje hopeloos heb staan. Tocht is schoon maken iets waar je mee begind. Dan is het smeren met lichte olie een hulpmiddel om niet goed werkende gas schuiven weer gangbaar te maken.

Dus loop het en en ander nog maar eens na.
groetjes Marco Becker.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver joba
Gast 
#4 | Geplaatst: 10 juni 2006 19:03 
Hallo,
Bedankt voor de reacties, ik heb het filter in de tank schoon gemaakt, dit was nauwelijks vuil.
Onder in 1 van de vlotterbakken zat een klein beetje vuil, nu lopen deze inderdaad niet meer over.
Maar lekker lopen doet hij stationair nog steeds niet.
Zodra ik de warme motor start en ik geef een beetje gas, dan gaat hij hard stationair draaien, stel ik de zwarte stationairschroef een beetje terug valt het toerental terug en de motor stil.
Iemand nog ideeen?
Groeten Jos.

Schrijver puk
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 10 juni 2006 22:00 
jazeker , hij trekt ergens valse lucht , mogelijk de inlaatspruitstukken , of eventueel de ( vacuumsturing à van de benzine kraan , chek effe alle rubber delen aan de carbs, mogelijk eentje verduurt
succes
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver joba
Gast 
#6 | Geplaatst: 19 juni 2006 23:17 
Hallo,
Na een paar dingen nalopen en meten ben ik er achter gekomen dat 1 bougiedop niet goed was, weerstand vervangen door een balpenveertje, dit scheelde al.
Na nog meer zoeken op deze site nog de overlooploopjes aan de zijkant van de carburateurs afgeloten.
Daarna bleek er bij de deksels van de vacuumzuigers een beetje lucht uit te komen, deze afgekit.
Het uiteindelijke resultaat is nu dat de motor goed start, zowel bij hoge als lage toeren lekker loopt, maar nog steeds niet stationair wil blijven lopen als hij warm is.
Als ik hem een uurtje stil laat staan loopt hij heel mooi stationair, maar tijdens het rijden wil het maar niet lukken.
Nu zit ik zelf te denken dat het misschien de harde pakkingen zijn die onder de rand van de vacuumzuigers zitten.
Er valt echter op het moment vrij goed mee te leven, maar ik moet onderweg wel goed opletten.
Na een paar weekenden sleutelen en proberen vind ik het nu tijd om voorlopig eerst maar eens een tijdje te rijden.
Toch zou ik graag weten of het aan deze pakkingen zou kunnen liggen of zou het langzamerhand verstandiger zijn om een paar andere carburateurs te zoeken?

Groeten Jos.

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 slecht lopen bij lage toeren.

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven