Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

verschillen tussen bougiedoppen

 
Schrijver stefan.tollenaa r
Gast 
#1 | Geplaatst: 10 juni 2006 19:05 
Helaas anoniem want ik ben m'n wachtwoord vergeten...

De kwaal
slecht starten (vooral rechts niet beginnen met ontbranden). Na enkele pogingen slaat de motor dan wel aan. Maar bij warme motor (laag toerental) loopt de motor onregelmatig en slaat makkelijk af.

Het onderzoek
Gekeken of synchroniseren helpt (niet dus...). Gekeken of afstellen van stationaire mengsel helpt (niet dus...). Tja, het ding loopt dus vonken doetie! Op deze site een verhandeling over interne weerstand in bougiekappen gelezen en maar es een schroevendraaier erbij gepakt. Linker bougiekap: hee, d'r zit een soort 'weerstandje' in en ook een veer van 'n cm of zeven (of acht). Ziet er allemaal goed schoon uit, dus hup weer in elkaar. De rechter bougiekap: flinke zwart/grijze corrosie en de 'weerstand' is oneindig veel ohm's. Deze kap heeft intern een aluminium staafje, veertje en dan het 'weerstandje'. Deze kap vervangen door een exemplaar dat ik nog had liggen.

En nu
Nu start m'n cx opeens als de wiedeweerga! Dat is mooi man! Helemaal tevreden met dit eenvoudige klusje en het resultaat.

Vraag ik mij af...
De ene kap heeft nu dus een lange veer +weerstandje in zich, de andere kap een aluminium stift+veertje+weerstandje. Wat voor uitvoeringen zijn er zoals te vinden voor het binnenwerk van een bougiekap? En: is er een voorkeur voor de ene of voor de andere uitvoering? Ben benieuwd naar een reaktie.

Groeten van een tevreden Stefan.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 10 juni 2006 20:23 | Aangepast door: ouwe_jan 
met staafje zijn van een jaar of 10 terug de anderen met veertje van1978 tot nu toe ,er zijn dus twee types in de handel ,maar haal die weerstand er nu uit dan heb je nooit geen problemen meer want de bogie`s zijn al ontstoord en dubbel op is heel veel strop dat je motor niet goed loopt
Nog een leuk bericht er zijn ook motor s van Honda met kooldraad kabel gemaakt dus controlleer dat en maak de bogie draaden van een met koperen kern
je mag ook wel eens je bogie kabel vernieuwen inverband met ouderdom van de buiten rubber scheurtjes
groeten allemaal van die ouwe-jan uit Wieringerwerf
P/S ZONDAG 25 JUNI WIERINGERWERF OP WIELEN kom allemaal hier naar toe het is een belevenis die jullie nog niet gezien hebben op Floris na
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver gompie

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 10 juni 2006 23:35 
Stefan, Het verhaal van Ouwe Jan klopt.
Hij heeft bij mijn slechtstartende CX de doppen gerepareerd en hij start nu als nieuw!
h.g. Dirk (die nu weer uit z'n doppen kan kijken...)
Rookworst zonder R is ook worst!

Schrijver marcel
Gast 
#4 | Geplaatst: 17 juni 2006 19:17 
Half jaar lang gereden met inhouden bij 125kmh. Eindelijk toch de inhoud van de bougiedoppen maar eens bekeken, resultaat: zwart verkoolde restanten van wat ooit een weerstand was.
Tussen de reserve-onderdelen vond ik nog twee z.g.a.n. doppen, deze vorige week geplaatst.
En nu: gaat ie weer als de brandweer.
Trouwens mijn bougiekabels kan ik niet vernieuwen; die zijn vast verbonden met de bobine's.
Marcel Hogt

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 verschillen tussen bougiedoppen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven