Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Met spoed: goede rechter remcilinder

Schrijver coenox

Voorzitter 
#1 | Geplaatst: 11 juni 2006 19:32 
Tja, ik heb een haat-liefde verhouding met 1 van de belangrijkste onderdelen van de motor: de remmen.

De linkerrem van de Custom van Lieke loopt vast. Alles los gehaald. Cilinder iets naar buiten gepompt en schoongemaakt. Het naar buitenpompen ging gemakkelijk. Cilinder ziet er op een paar plekjes na goed uit. Maar ik krijg hem niet meer naar binnen, snap er niets van. Aangezien ze er op naar Vechta wil, moet het klusje snel geklaard zijn. Als iemand in de omgeving Utrecht een goede cilinder/klauw heeft voor mij, zijn we geholpen. Heeft dus wel nogal haast. Oftewel.. HELP.
Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 11 juni 2006 21:32 
controleer je mailbox!
(@HONDACX500.com)
Groet Erik

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 12 juni 2006 11:01 
Dit is ook een mogelijke oplossing : http://www.motor-forum.nl/forum/topic/72024
Is een duidelijk verhaal.
Tot vrijdag!
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Schrijver coenox

Voorzitter 
#4 | Geplaatst: 12 juni 2006 11:29 
Marcel heeft mij gebeld. Mogelijk dat de cilinder er niet recht genoeg ingaat. Ga er vanavond weer mee aan de slag.

Schrijver MAST

Moderator 
#5 | Geplaatst: 12 juni 2006 11:47 | Aangepast door: MAST 
Hallo Coen, het kan ook zijn dat er iets mis is met de rubber keerring. Het verhaal waar Roelof naar verwijst is zeer helder! (En volgens mij is de remklauw op het plaatje van een Turbo CX, maar dit terzijde)

Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver kaperj
Gast 
#6 | Geplaatst: 12 juni 2006 12:28 
Coen,
Ik heb een goede rechter klauw liggen van een gewone cx. Af te halen in Ede. Anders een complete remklauw van de sloop €35.
groet,

jaap

Schrijver kaperj
Gast 
#7 | Geplaatst: 12 juni 2006 12:30 
ik zie dat mijn remklauw niet van toepassing is.
jaap

Schrijver edward
Gast 
#8 | Geplaatst: 12 juni 2006 14:14 | Aangepast door: edward 
Jaap, het plaatje stemt niet overeen met de klauw, dus ik denk dat je aanbod nog steeds kan gelden.

Coen, ik kom je vanavond wel even helpen. Gaat goedkomen. Ik heb het eerder gedaan en je MOET een goed beginnetje maken, anders lukt het van z'n leven niet.

Tot vanavond,
Edward

Schrijver kaperj
Gast 
#9 | Geplaatst: 12 juni 2006 17:40 
De klauw is rechts. het aanbod geldt. Bij interesse stuur email naar kaperj@hondacx500.nl.
jaap

Schrijver coenox

Voorzitter 
#10 | Geplaatst: 12 juni 2006 22:35 
Inmiddels heb ik hulp gehad van Edward en Floris. Cilinder eruit gehad en die bleek toch wel pokdalig te zijn. Onder de cilinder zat een hoeveelheid drab. We hebben alles schoon gemaakt en de cilinder loopt nu weer soepel. Ondanks heel veel ontluchten hebben we nog onvoldoende remdruk. Ik zet nu de hendel een nachtje vast. Heb daar goede ervaringen mee, dus wie weet.

In ieder geval wil ik iedereen heel hartelijk bedanken, en natuurlijk vooral Floris en Edward.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 13 juni 2006 07:32 
nou nu mijn verhaal
als je nieuwe remblokken monteerd en geen nieuwe rem schijven,dan gebeurd het volgende ,de oude remschijf is ingesleten en als je dan nieuwe remblokjes monteerd rem deze alleen maar op de schuine kant ,dus remt slecht en trilt omdat de hele vlak eigenlijk aan gedrukt moet worden en dat gebeurd niet .
DUS VOORTAAN VIJL OF SLIJP RONDOM WAT VAN DE REM BLOK AF EN DE OORZAAK IS VERHOLPEN
ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Met spoed: goede rechter remcilinder

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven