100 km/uur is ongeveer 5.000 t/min.
En da's een bekend moment voor een niet zo goed statorverschijnsel.
De ontstekingsspoel op de dynamostator voor de hoge toeren is het dan aan het begeven.
Je zou de zgn 'white-wire-fix' kunnen uitvoeren (probeer daarvoor de zoekfunctie). In praktijk komt het er op neer dat je de bedrading van die hoge toerenspoel doorknipt en bevestigt op/aan de bedrading van de lage toeren spoel.
Als ie dan wel goed doortrekt weet je het defect. Je kunt dan nog best even blijven doorrijden maar uiteindelijk moet de stator worden vervangen.
Maar goed, da's een doemscenario; ik ken verder de onderhoudstoestand niet van jouw CX-c dus de oorzaak kan als hiervoor beschreven ook best heel simpel op te lossen zijn. Zelfs een slecht massacontact aan het blok/frame kan de schuldige zijn (corrosie geeft heel hoge weerstanden en bij hoge toeren moet je die nu net niet hebben).
This posting has been generated with 100% recycled electrons.