Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

sputteren vanaf 4000 toeren

 
Schrijver PIRANHA
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 14 juni 2006 20:58 
Wat zou de oorzaak kunnen zijn van het volgende bij een CX500c van 1980 die te koop staat?

sputtert aan +/- 4000 toeren
daaronder rijd hij goed.

Hoe kan dit verholpen worden?
Is dit een kleine ingreep?
Ik ben zelf een leek op dit gebied.

mvg

Edgard

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 14 juni 2006 21:48 | Aangepast door: erikcx 
Hoi Edgard

Er is erg veel over dit onderwerp te vinden als je het forum doorzoekt (zoeken boven aan deze pagina!). Maak van de tijd meer dan 365 dagen (9999 of zo) dan vind je meer, en waarschijnlijk de informatie die je zoekt. Als je er dan nog niet uit komt kan je een nieuwe vraag stellen op dit forum (zet er dan bij dat je al gezocht hebt).

Sucses en groet Erik

Schrijver Arno Luierweert
Gast 
#3 | Geplaatst: 15 juni 2006 01:28 
Nieuwe Bougies helpt misschien, of de spoelen zijn defect, de kosten zijn ongeveer 2?? euro, als je oude spoelen gebruikt je hebt o.a. pakking nodig,

Groeten Arno

Schrijver edward
Gast 
#4 | Geplaatst: 15 juni 2006 07:20 
En boven de 4000 toeren? Als hij dan weer goed rijdt, kan het ook te maken hebben met het vacuum trekken van je carbs. Simpel carbdeksels loshalen, binnenkant schoonmaken, in elkaar zetten en klaar.

Succes,
Edward

Schrijver PIRANHA
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 15 juni 2006 07:57 
Volgens de verkoper zijn de carburateurs pas geregeld en sproeiers afgesteld en de cdi-box zou in orde zijn.
De motor sputtert vanaf 100km/u

Indien het de spoelen zijn die defect zijn waar zijn die dan te verkrijgen?
Is dit een grote klus?
Wat zou het totale kostenplaatje kunnen zijn?

mvg

Edgard

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 15 juni 2006 08:21 
Haal de weerstand uit de bogie dop
ballpen veertje er in en weg zijn jou problemen
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 15 juni 2006 09:20 
Ik denk zelf dat het de CDI is. Je kan test komen rijden met een andere.
Dan weet je het zeker.
Marco becker
Vliegersveld 37
8256 GN
Biddinghuizen
Tel 0321 312336
Ook in de avond uren van harte welkom
Tot 22.00 uur en dan lig ik op bed.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver puk
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 15 juni 2006 12:53 
heel simpel, en meermaals gezegd , steek nieuwe bougie's en volg ouwe jan zijn raad op , dan loopt ie als een speer
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver Hans

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 15 juni 2006 16:48 | Aangepast door: Hans 
100 km/uur is ongeveer 5.000 t/min.
En da's een bekend moment voor een niet zo goed statorverschijnsel.
De ontstekingsspoel op de dynamostator voor de hoge toeren is het dan aan het begeven.
Je zou de zgn 'white-wire-fix' kunnen uitvoeren (probeer daarvoor de zoekfunctie). In praktijk komt het er op neer dat je de bedrading van die hoge toerenspoel doorknipt en bevestigt op/aan de bedrading van de lage toeren spoel.
Als ie dan wel goed doortrekt weet je het defect. Je kunt dan nog best even blijven doorrijden maar uiteindelijk moet de stator worden vervangen.

Maar goed, da's een doemscenario; ik ken verder de onderhoudstoestand niet van jouw CX-c dus de oorzaak kan als hiervoor beschreven ook best heel simpel op te lossen zijn. Zelfs een slecht massacontact aan het blok/frame kan de schuldige zijn (corrosie geeft heel hoge weerstanden en bij hoge toeren moet je die nu net niet hebben).
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver PIRANHA
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 15 juni 2006 17:17 
Bedankt iedereen voor alle mogelijke scenario en de bijhorende oplossingen.

Voor Marco Becker : ik heb je een email gestuurd.

mvg

Edgard

Schrijver PIRANHA
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 17 juni 2006 11:39 
Hallo Marco,

heb je mijn mail ontvangen?
nog geen antwoord gehad.

mvg

Edgard

Schrijver Frans
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 1 juli 2006 10:08 
Edgard,

Hoe is het afgelopen? Ik ben benieuwd,


Frans

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 sputteren vanaf 4000 toeren

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 4
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven