Ja erik , dat kan , maar hou er rekening mee dat je meer moet ombouwen dan de diff klok alleen, omdat de cardannen van de 500 en de 650 verschillend zijn dien je deze ook mee over te nemen , de cardan van de 650 heeft uitwendige naven aan de achterzijde , en klok inwendig , de 500 net andersom.
de borging van de cardan van een 500 gebeurd door een borgbout net achter het motorblok , bij een 650 is dat er niet maar zit er een drukveer aan klokzijde .
dan als je een ander wiel gebruikt hoef je niet noodzakelijk een groter te nemen hoor, maar enkel rekening houden met dat jij met trommelremmen rijd en de meeste 650 schijven hebben, daar zit er verschil in de achterbrug , omdat de trommelversie een fikseer baar heeft aan de onderzijde van de brug en de schijf geremde heeft aan de bovenzijde een oog om de remklauw mee vast te zetten.
Indien je graag een schijfrem erop hebt , dient je aan het frame ook een bevestiging te voorzien voor de rempomp en vulbakje.
zo, dat is het zo ongeveer , maar is doenbaar.
enkel opletten, hij trekt dan langzamer op maar draait zo'n 1000rpm lager , bergop en tegenwind doen hem ook wel wat vertragen, omdat het vermogen 10 kw lager is dan de 650
groetjes puk
alles wat je zelf doet doe je meestal beter