Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

banden slijtage

Schrijver beinhart

Agendabeheer 
#1 | Geplaatst: 19 juni 2006 14:51 
wie kan mij helpen met de keuze type band voor op mijn cx, heb nu maxxis 110/90 18 61H erop als achterband, maar daar nu 9000km mee gereden en hij is kaal. voor ligt ook een maxxis maar die ligt er pas 2000km op. nu rijd ik sinds vorige week niet meer alleen maar met z'n 2e, maar dan 1 toertocht en op en neer naar vechta al een kale bandf vind ik wel heel snel...
wie rijd hoeveel km met welke banden??
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 19 juni 2006 15:26 
Hallo Werner, over het algemeen kiest men de Bridgestone's BT 45 voor de CX. Hoelang je ermee doet, hangt oa van je bandenspanning en rij- en remgedrag af. Maar 2000 km is wel erg weinig.
Kijk ook even op het prikbord, daar staat nog het e.e.a over banden.
Banden.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver edward
Gast 
#3 | Geplaatst: 19 juni 2006 17:04 
Je moet ook niet zo'n grote hond op je tank laten meerijden...

Schrijver Marcel Gosselink
Gast 
#4 | Geplaatst: 19 juni 2006 17:29 
Ik heb in de loop van mijn 15-jarige CX-carriere (ruim 110.000 km onder de banden gehad)allerlei merken achterbanden erop gehad. Maar die hadden allemaal een ding gemeen: ik reed er maximaal 9.000 km mee. Kortom, het maakt geen fluit uit welke band je erop legt. Wel met je rijstijl!

Schrijver Frans
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 19 juni 2006 17:49 
Werner,
Kilometerstanden lopen wel uiteen, kijk ook hier.

Frans

Schrijver beinhart

Agendabeheer 
#6 | Geplaatst: 19 juni 2006 21:08 
nee, ik heb pas 2000km gereden met de voorband die gaat nog wel even mee...
mail; beinhart@home.nl

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 20 juni 2006 09:13 
BT45 is voor achter een zeer goede band. Echter voor de voor band laat ik deze staan. Het dual compaund gebeuren in de voor band kan vooral bij nat wegdek voor onzeker weg gerdag zorgen. Voor achter is deze band prima en geeft ruim voeldoende grip.
groetjes Marco becker.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver beinhart

Agendabeheer 
#8 | Geplaatst: 22 juni 2006 13:16 
ik heb gelezen op verschillende links op het prikbord. en heb een hoop informatie gekregen. ik ga voor de avon, omdat ik op mijn gl1200 ze ook had en er zo tevreden mee was (dit kan natuurlijk op de cx anders uitpakken maar dat merk ik dan wel) heb alle banden genoteerd en kan dus altijd nog wisselen...
groetjes werner
mail; beinhart@home.nl

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 banden slijtage

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven