Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Klepspeling groter of kleiner?

Schrijver Anoniem
Gast 
#1 | Geplaatst: 21 juni 2006 09:28 
Ik zit met de volgende vraag:
Wordt de klepspeling na verloop van tijd groter of kleiner?
Wie heeft er vaker kleppen gesteld bij dezelfde motor en weet hierop het antwoord?

Groetjes,
Theo.

Schrijver Johan de Vries
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 21 juni 2006 10:08 
In de regel wordt de klepspeling groter door het inslaan van de tuimelaar op de klep. 'Hamertje tik'.

Maar er zijn meer invloeden: slijtage van de bewegende delen, koolafzetting op of inslag van de klepzitting, de dikte van de koppakking.

Mijn kennis van CX motorblokken is beperkt, maar ik weet wel dat deze zaken de klepspeling kunnen vergroten of juist verkleinen.
Honda CX 500 Custom 1984

Schrijver Marcel Gosselink
Gast 
#3 | Geplaatst: 21 juni 2006 10:52 
Tja, leuke vraag. Ik stel nu al zo'n 15 jaar de kleppen van mijn CX. En nu ik erover nadenk is de ene keer de speling groter, dan weer kleiner geworden. Daar zit dus geen lijn in.

Groet Marcel

Schrijver puk
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 21 juni 2006 11:07 
kun je echt niets op plakken theo , dat groter worden komt idd door het inslaan bove naan de tuimelaars, het kleiner worden, door de klep die slaat tegen de klepzitting , het voornaamste is dat ze gecontroleerd worden en terug juist gesteld worden, te klein en de kleppen verbranden , te groot en ze slaan aan de bovenzijde sneller in!
groetjes puk
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver hejo
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 21 juni 2006 12:10 
heb van morgen net de kleppen gesteld van mijn cx500c ze stonden allen te ruim,motorblok maakte ook al wat meer herrie

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 21 juni 2006 17:33 
klepspeling te ruim minder lucht en brandstof dus mindercomp wat nodig is voor verbranding en kracht
klepspeling te krap te weing door stroming van de in en uitlaat gassen
plus de uitlaat kleppen verbranden hier door
Dus stel je kleppen volgens fabriek gegevens af dan heb je nooit geen problemen hier mee
ouwe-jan die ze elke 15000km na kijkt
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver udent

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 21 juni 2006 20:07 
mooi dit alles, maar de vraagsteller was een andere Theo als ikke.

Kleppen kunnen zowel te strak als te los komen te staan.
Slaat bv de zitting meer in dan de slijtage aan de tuimelaar, dan komen ze te stak , en andersom is dus te los.

groeten , Theo( van Uden)
theo cx ds

Schrijver udent

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 21 juni 2006 20:07 
mooi dit alles, maar de vraagsteller was een andere Theo als ikke.

Kleppen kunnen zowel te strak als te los komen te staan.
Slaat bv de zitting meer in dan de slijtage aan de tuimelaar, dan komen ze te stak , en andersom is dus te los.

groeten , Theo( van Uden)
theo cx ds

Schrijver puk
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 21 juni 2006 20:28 
theo theo , je bent me weer een rappe vandaag , hihi
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver old harry
Gast 
#10 | Geplaatst: 7 juli 2006 11:24 
de kleb speling blijft in princiepe ge lijk de kkol afzetting is meestal deoorzaak dat de klep speling wisselt bij veel cool afzetting word hij klijner als je de kleppen steld en er is veel koolaanslag worddit groter als je een flinke afstand met grote snelheid gaat rijden bij voor keur de kleppen af stellen na een snelle rid en dan goed laten af koelen even op tijd zetten en rijden maar weer grold harry die nog steeds leeft

Schrijver startweer
Gast 
#11 | Geplaatst: 7 juli 2006 12:56 
Harry, even off topic: ik ben blij dat je nog steeds leeft. Ik heb je gemaild, maar je hebt niet gereageerd. Wil je mij mailen? op dit adres

Groetjes,
Gea (die graag nog een keer langs komt)

Schrijver old harry
Gast 
#12 | Geplaatst: 7 juli 2006 21:07 
wildeje een mailtje sturen maar dat ging verkeerd ik beb nu namelijk niet op mijn eigen lokatie ben donder dag in gemert neem dan contact metje op aan staande maan dag via dit medium gr harry

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 8 juli 2006 08:51 
Harry Harry Harry wat is dat met Gea wordt nu toch een beetje jaloers op Old Harry of Gea
Ouwe_Jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver startweer
Gast 
#14 | Geplaatst: 8 juli 2006 11:16 
Natuurlijk ben je jaloers, ouwe-jan! Iedereen wil toch zo'n geweldige fiets als ik heb?

Gea (die graag een beetje stookt tussen ouwe mannen...)

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Klepspeling groter of kleiner?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven