Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

knakken in de aandrijving

Schrijver martincarmiggelt@wan adoo.
Gast 
#1 | Geplaatst: 21 juni 2006 23:58 
Als ik de motor heen en weer beweeg komt er altijd een knakkend geluid uit de aandrijving. Dacht eerst dat dit vanuit de cardan kwam maar de dealer heeft de cx 650 e vorige week nagekeken en de cardan gesmeerd. Viel niets te ontdekken. Uit kostenoverweging ben ik er verder niet op ingegaan. Kan dit kwaad? Is het gevaarlijk, daarmee bedoel ik of de hele handel vast kan lopen met alle gevolgen nadien. Wie weet er raad op? Ouwe Jan heeft vast zijn antwoord al klaar.
Aanstaande zaterdagmorgen en avond is de A 50 ter hoogte van Apeldoorn weer onveilig want ik ga weer TT-gangers kijken. Dit keer met de CX en niet met de Pan, u bent gewaarschuwd.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 22 juni 2006 08:08 | Aangepast door: Admin 
Martin hoe raad je het nou een week geleden overkwam het mij ook en wat dacht je dat het was .
de aandrijf stuk van mijn achterwiel was versleten ,maar dat was het ergste niet ook in het cardan was de uitvoerende spleen versleten
Beussie bracht weer eens een goede redding cardanstuk plus aandrijf stuk en alles is weer perfect.
dus heren met een 650 en 500 haal het achterwiel er af maak de aandrijf stuk goed schoon controlleer op dat deze niet is versleten ,maar beter is sleutel het aandrijfstuk er af ,motor in zijn versnelling plaats aandrijfstuk in het cardan en draai deze van links naar rechts er mag geen speling in zitten ,is dat wel het geval dan kijken wat versleten is en vernieuwen Ook bij de cx en en gl het zelfde ,schoonzoon was in Finland en daar draaide hij alles er af van de aandrijf stuk dat op het wiel vast zit ,geen een te krijgen daar dus in een vrachtwagen naar huis en ouwe-jan heeft daar een ander cardan en aandrijfstuk gemonteerd en de motor fiets draaid nu nog
zal vanavond een paar foto`s naar Frans opsturen kan zij deze er even opzetten

ouwe-jan

De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver r.wisselo
Gast 
#3 | Geplaatst: 23 juni 2006 12:51 
zelf ook last van gehad, bleek uiteindelijk vastgeroeste pro-link te zijn. (onderste scharnierpunten tussen veer en achterbrug.)
te testen door rem voorwiel te gebruiken en proberen weg te rijden.
moter "trekt" dan achtervering in.
Als er dan knakkend geluid te horen is dan is dus pro-link het probleem

groet,

Rene

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 knakken in de aandrijving

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ chantal ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven