Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Wheel spindle

Schrijver roadrage
Gast 
#1 | Geplaatst: 6 juli 2006 13:17 
Gisteren de achterband van mijn GL laten vervangen. Kom ik bij montage er achter dat er recht tegen over elkaar twee ovale gaten in de achter as zitten. Nu heb ik bij demontage niet opgeld hoe de gaten zaten (Horizontaal of Vertikaal).
Ik heb het owners workshop manual en het prikbord er op na geslagen maar kan hier niks over vinden. Het zal hoogstwaarschijnlijk niks uit maken. Maar zou het graag willen weten als dit wel het geval is.

Roel
"Die net even niet op alles gelet heeft bij demontage"

Schrijver jost

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 6 juli 2006 15:07 
Waarschijnlijk doel je op het gat dwars door de as. Hier hoort een splitpen in te zitten voor de borging van de (as)kroonmoer zodat deze niet van de as kan lopen.
Horizontaal, vertikaal of diagonaal maakt niet uit.

gr. Joost
Not all those who wander are lost.......................

Schrijver roadrage
Gast 
#3 | Geplaatst: 6 juli 2006 15:20 
Nee, ik doel op het gat aan de kant waar je de as vast klemt, dus niet aan de kant van de cadan (dit gat zit er weer niet in). Het gaat hierbij om een Prolink achterbrug.

Roel

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 6 juli 2006 17:21 
Roel hoera zeker voor de eerste keer je achterwiel er af gehaald,het gat wat in het dikke gedeelte van de achteras zit is voor een stalenpen of een ronde schroevendraaier om deze as er uit te treken,en om deze er in te douwen,maar nu komt het vervelende heb je ook de aandrijfstuk wat op de achterwiel zit nagezien op slijtage was deze goed dan met grafiet vet lekker dik insmeren,verders eerst de moer aandraaien daarbij controlleren of de achterwiel niet zwaar draaid want je moet eerst de lagers stellen voor je de as vast zet
ouwe-jan wacht op vragen hierover
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver roadrage
Gast 
#5 | Geplaatst: 7 juli 2006 17:17 
Inderdaad ouwe-jan, het is de eerste keer dat ik het achterwiel van mijn GL heb gehaald. Het aandrijfstuk zag/ziet er nog perfect uit. Alles wat vet nodig heeft is goed ingesmeerd en gemonteerd. Op de vraag over het gat na waren er geen problemen. Was eigenlijk een vraag naar de bekende weg. Maar goed beter safe then sorry. In ieder geval bedankt voor het antwoord.

Roel
"Die het denkt te weten maar liever het zekere voor onzekere neemt"

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Wheel spindle

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 6
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven