Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Achterlicht & gas-geven...

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver Tedherder
Gast 
#1 | Geplaatst: 6 juli 2006 21:56 
Hallo allemaal,

Ik ben zinds gisteren de trotse bezitter van een CX 500c.
Rijdt lekker en shcakkelt als een zonnetje.

1, Echter het achtelicht brand nogal fel en als ik mijn voor- of achterrem gebruik licht het remlicht niet op.

Dit zou betekenen dat mijn remlicht dus contant brand..??

Is dit een bekend euvel zo niet wat zou ik er toch aan kunnen doen.

2. als ik het gas (vanaf 4000 toeren) in een keer tot de stuit draai - dus vol gas zeg maar - dan stottert de motor nogal, ff gas terug en dan gaat het goed. Het lijkt zich vooral (of alleen) voor te doen als de motor - erg - warm is.
Wat kan dit zijn... (motor heeft wel lang stil gestaan...)

Bij voorbaat dank voor de reacties.

P.s. ik ben totaal niet technisch....

Schrijver Stoffel
Gast 
#2 | Geplaatst: 6 juli 2006 22:30 
Vraag 1:
Antwoord:
Ik denk dat de remlichtschakelaar die achter je rempendaal zit te strak staat gespannen..
Ik deed dat vroeger ook als ik onderweg problemen met mijn achterlicht kreeg ff de temlichtschakelaar wat strakker zetten.

Schrijver CorBos
Gast 
#3 | Geplaatst: 7 juli 2006 00:18 
bij mijn silverwing lag het blijven branden van het achterlicht aan het contactslot...

groeten Cor Bos

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 7 juli 2006 07:41 | Aangepast door: Erik1 
Beste Ted,

Je hebt de motor nog maar net. Gefeliciteerd, een CX500C is een fijne motor.

Kijk eens naar de lampjes, mischien zijn die er verkeerd om ingezet. officieel kan dat niet maar er zijn mensen die alles voormekaar krijgen.

Motorisch kan ik niet veel zeggen maar er zit toch wel nieuwe benzine in hoop ik?

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver Anoniem
Gast 
#5 | Geplaatst: 7 juli 2006 08:52 
In iedergeval bednakt voor de reaties al tot nu toe.

1. ik ga kijken of de remlichtschakelaar idd te strak zit/staat en of de lampjes correct geplaatst zijn
2. Ja al 2x getankt en flesje Forté toegevoegd (verkoper zei overigens dat ik maar eerst 1000 km moest rijden en dan nog eens kijken, dit i.v.m. lange stilstaan - sit wat in)
3. Wát kan ik dan met c.q. aan het contactslot "doen" om het verhelpen?

Schrijver Anoniem
Gast 
#6 | Geplaatst: 7 juli 2006 08:56 
P.s. de laatste post van anoniem (en deze post dus) van mij, Ted herder, dit dit item opende. Sorry.

Schrijver coenox

Voorzitter 
#7 | Geplaatst: 7 juli 2006 09:04 
Wat het stotteren betreft, doe er eens nieuwe bougies in. Heeft bij mij wonderen gedaan.

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 7 juli 2006 10:10 
en denk aan de bogie doppen haal de weerstand er uit en verleng het veertje door deze wat uit te trekken
ouwe-jan
p/s of een balpoint veertje er in te doen dit is voor het betere contact want de bogie die er inzitten zijn al ontstoord dus de weerstand hoeft niet
2 x 5 = 10 dat is te veel weerstand
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Anoniem
Gast 
#9 | Geplaatst: 7 juli 2006 10:48 
Fijn, zulke snelle reacties...

a. idd dacht ik er ook aan om eerst maar de bougies te - laten - vervangen. (welke zijn het best voor dit oude beestje)

b. Ik heb - inmiddels - even zitten spitten in het prikbord en kwam dus al vaker de oplossing van "ouwe-jan"
tegen om de weestanden te vervangen door balpen veertjes.
Deze (veertjes) heb ik inmiddels "gefabriceerd", maar hoe lang moet het veertje per stuk zijn (nu ca. een halve centimeter maar dat zal wel veel te lang zijn) en plaats ik dit veertje dan gewoon in de kop van de bougiehuls??

P.s. mocht ik wederom als anaoniem te boek staan (wachtwoord thuis ....) dan is dit door ted Herder geschreven.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 7 juli 2006 12:51 
Ted draai de hele bogie dop er af aan de onderzijde zit een koperen schroef deze met een brede schroeverdraaier los draaien
Dan weerstand er uit plus veertje of een stuk koperenstaaf met klein stukje veer deze eruit dan met een scherpe schroevendraaier naar de boven kant van de bogiedop om daar ook de aanslag van de okcidatie er uit te halen ,leg wat je er uit gehaald hebt op een rijtje en de lengte van de balpoint veer 5 m/m langer uit trekken en deze in de bogiedop plaatsen,schroef platte kant schoon maken met schuurpapier of vijl en weer vast draaien bogiedop op draad draaien en draaien met de motor
Ga er mee rijden en je merkt het verschil meteen hij is vlotter en draaid rustiger dat komt door de betere verbranding
NGK of Champion DR8ES-L electrode afstand zijn vanaf fabriek al op 0,6 m/m gezet
ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Anoniem
Gast 
#11 | Geplaatst: 7 juli 2006 14:23 
Bedankt voor de uitleg, ouwe-jan.
Ik ga dit vanmiddag meteen uitvoeren.
Thanx. groet, Ted Herder.

Schrijver Anoniem
Gast 
#12 | Geplaatst: 10 juli 2006 11:03 
Bericht van Ted Herder (login werkt niet meer)

Motorblok loopt nu als een zonnetje en trekt goed door, ook na 4000 toeren.
Zit echter nog wel met het constant branden van het achterlicht (remlicht) het is even weggeweest, maar nu dus weer terug)
weet niet goed wat ik waar moet stellen om dit te verhelpen...

Maar voor de rest is het een heerlijke machine.

Groet, Ted Herder.

Schrijver Tedherder
Gast 
#13 | Geplaatst: 10 juli 2006 19:39 
P.s. thuis wordt ik direct ingelogd (hoef dus niets te doen) op mijn werk werkt het onloggen in zijn geheel niet...??

Gr. TedHerder

Schrijver CorBos
Gast 
#14 | Geplaatst: 11 juli 2006 00:08 
Ik heb mijn contactslot ingespoten met contactspray en daar na een aantal keer de sleutel "gedraaid" en het daarna weer ingespoten.
Sindsdien heb ik geen problemen meer met het blijven branden van het achterlicht.
het bleek dat er van allerlei vuiligheid en vettigheid in het contactslot was gekomen wat er niet zomaar weer uit verdwijnt, komt gewoon met de sleutel mee...

groeten cor

Schrijver edward
Gast 
#15 | Geplaatst: 11 juli 2006 08:39 | Aangepast door: edward 
Ik heb dat met mijn remlicht ook. Of het zit zoals gezegd in je voetremschakelaar (te strak), of je remhendel blijft hangen, zoals bij mij.

Haal die draadjes van je handremschaleaar eens los en kijk wat er gebeurt, dan weet je of het probleem in je voetremschakelaar of je handremschakelaar zit.

Bij mij zit het in mijn handrem. De schakelaar is nog ok. Misschien is bij jou je schakelaar kaduuk, die is simpel en goedkoop te vervangen.

Ik heb een ander probleem. Ik heb onvoldoende tegendruk in mijn handrem, in mijn geval door slijtage binnenin de remleiding. Als ik de handel naar voren duw, gaat mijn remlicht namelijk wel uit. Hoe weet je dat je remleidingen versleten zijn? Als de remleiding beweegt als je knijpt...dat mag ie niet doen....ik heb het voorlopig opgelost door de draadjes in de remhendel los te halen (remlicht gaat toch branden als ik mijn voet gebruik), maar uiteindelijk ga ik nieuwe (stalen) remleidingen aanschaffen. Sowieso beter voor de remperformance, maar dus ook voor de werking van mijn remlicht.

Als je remlicht in augustus nog steeds brandt, moet je even naar SJK komen (zou ik sowieso doen, als nieuw clublid). Daar is genoeg kennis aanwezig om het ter plekke op te lossen, denk ik.

Succes,
Edward

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Achterlicht & gas-geven...

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven