Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Krakende achtervering

Schrijver Ray
Gast 
#1 | Geplaatst: 7 juli 2006 21:01 
Beste CX-ers,

Sind eenm paar dagen zit er een gemeen kraakje in de achtervering van de Prolink van mijn 650. Een kwestie van wat vuil, of is de demper of een lager van de achterbrug naar de galemiezen?
Ik weet dat iemand eerder eens hierover postte, maar kan het niet teerugvinden.
Ray (die wel eens een verkeersdrempeltje jumpt)

Schrijver Floris
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 7 juli 2006 21:08 
Het drooglopen van de ophanging van de ProLink schijnt een bekend 650E euveltje te zijn. Bel maar even met Emile, die kan het je precies uitleggen.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver gompie

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 7 juli 2006 22:34 
Mocht je nog een dempertje nodig hebben, ik heb er nog eentje liggen van een 500E.
Dirk (die alleen met bier op het aantal cc's let...)
Rookworst zonder R is ook worst!

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 7 juli 2006 22:53 
Mijn GL500 heeft hetzelfde probleem! wat is er aan te doen? ik zie nergens een vetnippel oid of moet ik die bij de volgende revisie zelf er in tappen?

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver puk
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 7 juli 2006 23:48 
opbokken en de ophangpunten los doen, dan zie je dat er rondseltjes tussen zitten met een rubbertje , dat hoort vol vet te zitten, en zal hoogstwaarschijnlijk droog zijn , dus mooi proper maken en het ( opgedroogde vet ) verwijderen en nieuw ertegen doen en de handel terug monteren, chek ook even de bouten op slijtage , want als ze lang droog bewegen kunnen ze inslijten en heb je ( vertikaal) speling wat niet zo goed is voor de wegligging
greets Puk
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 8 juli 2006 09:20 
Alle types die met prolink zijn uitgerust dienen eens in de zoveel tijd uit elkaar gehaald te worden. Echter honda heeft nooit aangeven wanneer dat dit moest gebeuren. Als het geheel gaat kraken piepen dan loopt er ergens wat droog Er zijn vele punten die na gelopen dienen te worden. In de regel is het alles los slopen wat je tegen komt wat met de prolink heeft te maken. Maak het geheel schoon en vervang als het nodig is de versleten delen. Dan vet het geheel goed in. en zet het weer in elkaar. Is men handig en begrijpt men hoe men een vet nippel kan plaatsen dan doet men er verstandig aan om overal gaatjes in te boren en er een vet nippel op te zetten. Let wel je moet op meerdre plaatsen gaatjes boren zodat het vet langs en door de slijtage bussen kunnen gaan. Dus zoek en denk eerst goed na en plaats dan op de plaatsen waar je er bij kan een vet nippel. Denk er aan dat er ook vet nippels zijn met een haakse omzet. Deze kan handig zijn. Op mijn motor zit dit allemaal al. En ik kan zeggen het werk heel goed.
Diegene die dat niet hebben loont het de moeite om 1x in de 2 jaar de complete achter brug/ prolink na te lopen. Als je maar 2000 a 4000 kilometer parjaar rijd, kun je veel langer wachten. Dus erik hier heb je dan ook je antwoord.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Emile Verstege
Gast 
#7 | Geplaatst: 10 juli 2006 23:01 
Beste mensen,
ik kan het verhaal van Marco bevestigen.
Als de zaak piept en knarst, dan zijn de lagers al drooggelopen. Uit elkaar halen is het enige wat nog werkt, want alleen de 650-turbo heeft die handige smeernippels bij de pro-link. Gebruik wel lagervet dat hoge druk kan verdragen. Gewoon lagervet spoelt gemakkelijk weg.
Succes Boys, want je bent er gemakkelijk een vrije zaterdag mee kwijt (sprak hij enigszins meewarig).

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 13 juli 2006 09:57 
Beste Marco,

Ik kom graag een keer bij jou langs om te kijken op welke plaatsen jij de vetnippels hebt geplaatst. dat zal niet eerder zijn dan na mijn vakantie watt komende zondag vertrekken wij en ik heb nog veel te doen voor die tijd. En ik zag zojuist dat je ook in SJK aanwezig bent, we praten en kijken er dan wel verder over.

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Krakende achtervering

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ Ron ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven