Ok dan ga ik er ook nog wat bij zetten, Er zijn in der loop der tijd twee maatvoeringen gebruikt door honda. In de eerste periode was deze maat voering te krap waardoor er veel lagerschalen kapot gingen. Ze zijn toen al snel over gegaan op een ruimere maatvoering. Dus het is maar net op welke tabel (de oude of de nieuwe) je zit te kijken. Dus het klopt wel dat er twee mogelijkheden zijn. Neem de iets ruimere maar want dan is er genoeg olie aan wezig. Meestal is dat de opeen volgende maatvoering.
Lagerschalen keur ik af als ik er een brons achtige waas of kleur door de grijze voering zie komen. Ook bij sporen of krassen. De lager schaal moet altijd klem in de drijfstang zitten en mag er niet uit vallen tijdens demontage. Als dit gebeurd moet je al vraag tekens gaan zetten.
Ook bij verkleuring (duidelijke zichtbaar naar donker) in de lagerschaal moet je je afvragen of je ze nog wel wil gebruiken.
Dan heb ik ze nog wel nieuw liggen. We zoeken het juiste er gewoon bij. Een bb-bb crukas is de meest voorkomende. Drijfstang B3 komt minder vaak voor. De B is de maat klasse en de 3 is de gewichts klasse. Meestal kom ik C 2 tegen. Als het niet te zien is ga er dan met een fijn schuurpapiertje over heen daar waar men het ziet staan en dan zie je het vaak net even beter. Niet te lang natuurlijk want anders haal je het getal weg en ben je verder van huis.
Mochten er nog vragen zijn bel me dan even op.
Groetjes Marco Becker
Tel 0321 31233
vliegersveld 37
8256 GN
Biddinghuizen
Voor meer info kijk dan ook op:
https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ
http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html