Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

warm (heet) gelopen

Schrijver post94er
Gast 
#1 | Geplaatst: 13 juli 2006 14:43 
Snorry heeft mss pas een cx gered, ik denk dat ik er een om zeep heb geholpen.
Wat is het probleem.
Tijdens een rit heb ik problemen met de koeling gekregen met als gevolg dat de motor veel te warm is geworden.
Toen ik even wat trager reed en niet zoveel last meer had van de wind hoorde ik een tikkend, kloppend geluid dat zich tussen de twee cilinderkoppen situeert. Kunnen dat de kleppen zijn?
Heeft iemand een idee , ondanks deze sumiere uitleg wat de eventuele kostenen moeilijkheden zijn om hem terug aan de praat te krijgen. Hij start nogwel, maar dat geluid weerhoudt me ervan om nog verder te rijden.
Tweede probleem, toen hij zo warm stond wou hij niet meer starten, ik zat precies met een platte batterij. Na even te hebben laten afkoelen, startte hij weer wel?

Groeten
Post94er

Schrijver post94er
Gast 
#2 | Geplaatst: 13 juli 2006 14:59 
Kan het zijn dat de krukaslagers om zeep zijn?
ben maar aan het zoeken hoor, het is verdomd ambetant net nu ik op de cx rekende dat hij het heeft laten afweten.

Schrijver post94er
Gast 
#3 | Geplaatst: 13 juli 2006 18:32 
hey ouwe_jan,
wie is Marco Becker en waar in Nederland zit hij?

Schrijver MAST

Moderator 
#4 | Geplaatst: 13 juli 2006 19:55 | Aangepast door: MAST 
Klik voor meer info over Marco op zijn naam hierna.Marco Becker.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver post94er
Gast 
#5 | Geplaatst: 13 juli 2006 20:10 
dan zal ik eens het probleem in een mail moeten gieten en op sturen zeker.
Hoop echt dat het gaat mevallen, want wil hem eigenlijk niet kwijt

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 13 juli 2006 22:03 
Wat voor koelproblemen had je gekregen? Als er te weinig water in de radiateur zit dan wordt het blok oververhit met inderdaad zeer verevelende resultaten. Lijkt mij dat hierdoor mischien de bigend lagers naar de knoppen zijn gegaan?

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 14 juli 2006 10:15 
Hier marco becker. Normaal gesproken ben ik vrijdag niet op de site maar van daag wel.
Kijk eens je olie filter na. Haal deze los zonder de olie af te tappen. Zet er wel even een bakje onder. Laat de olie uit het filter lopen tijdens het los nemen. Als je dan het huis in handen hebt haal dan de olie filter er uit. Kijk dan in het huis en draai deze in rond en laat de olie lopen in het huis. ( zo iets als naar een goed glas wijn kijken) Als je nu brons kleurige schilfers ziet weet ik dat het de crukas is. Sorry om het zo te zeggen maar dan is het over.
Ik heb nog wel het een en ander aan goed sloop materiaal liggen. Voor info kun je me bellen.
Vanavond tot 21.30 uur. Daarna ben ik tot woensdag niet te bereiken.
Groetjes Marco Becker
Tel 0321 312336
Vliegersveld 37
8256 GN
biddinghuizen
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver edward
Gast 
#8 | Geplaatst: 14 juli 2006 10:36 
Ai ai ai, dat een koelprobleem dit soort desastreuze gevolgen kan hebben.

Post94er, hopelijk valt het mee!!
Succes,
Edward

Schrijver Floris
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 14 juli 2006 10:50 | Aangepast door: Floris 
Ik denk precies andersom. Door een uitgelopen big-end lager ontstaat gigantische wrijvingswarmte. Het lijkt een koelingsprobleem, maar de warmte is juist het gevolg ervan (en niet de oorzaak).

Coen had hetzelfde tijdens zijn vakantie in 2004: het vermogen van de CX viel weg en het blok werd heel erg heet. Toen heeft hij de motor naar Nederland laten terugbrengen en heb ik 'm bekeken. Na enige pogingen wilde het ding wel starten en is Coen een stukkie gaan rijden. Stom van mij want ik had eerst even het oliefilter moeten checken. Coen kwam tot het einde van de straat en daar kreeg hij een gigantische vastloper. Een paar weken later heb ik dat blok opengeschroefd en bleek dat de big-end lagers platgewalst waren.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver post94er
Gast 
#10 | Geplaatst: 18 juli 2006 11:48 
Met al hetgeen hier wordt verteld zou je denken dat ik het geluid onderaan de motor moet horen.
Maar het geluid zit bovenaan de motor.

Kan het zijn dat het iets met de kleppen heeft te maken?

Schrijver Floris
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 18 juli 2006 12:56 
Check de koelvin achter de radiator. Soms werkt het plastic zich los van de metalen kern en dan gaat-ie tikkend aanlopen.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 warm (heet) gelopen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven