Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

soort benzine

Schrijver spitfire
Gast 
#1 | Geplaatst: 18 juli 2006 15:19 
Kan het kwaad als een motor cx 500 draait op superbenzine ?? Normaal is het toch eurosuper 95 of 98 zeker.

Schrijver gompie

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 18 juli 2006 16:48 | Aangepast door: gompie 
Hoe andere motoren afgesteld zijn weet ik niet maar mijn PhoeniCX (CX500-A) rijdt op normale benzine.
Eigenlijk lust'ie alles wel, behalve karnemelk.
De smering geschiedt met ooievaarskuitenvet.
Rookworst zonder R is ook worst!

Schrijver startweer
Gast 
#3 | Geplaatst: 18 juli 2006 18:06 
En gebruik jij ook gegalvaniseerde bougievonkjes, Gompie?

Schrijver Floris
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 18 juli 2006 18:36 
Mijn CX lust vooral olie. Toen het tot 1:700 was opgelopen werd het mij te gortig. Ik heb overmaatse zuigers gevonden en het de cilinders laten opboren. Hopelijk zit alles in elkaar dit weekend en heb ik straks weer 100% compressie!
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver gompie

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 18 juli 2006 20:40 | Aangepast door: gompie 
Misschien moet je eens Haarlemmerolie gebruiken. Het is redelijk dichtbij te krijgen. (in Haarlem...)

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 18 juli 2006 21:02 
Heren dit is geen antwoord op de vraag van Spitfire
Motorrijders met een grote bankrek tanken Super maar wij arme slemiele gewoon
ouwe_jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver MAST

Moderator 
#7 | Geplaatst: 18 juli 2006 22:57 
De CX is gemaakt om op loodvrije benzine te rijden. Op super rijden kan geen kwaad, sommige beweren dat de motor er beter op loopt, maar het kost je alleen maar extra geld.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver gompie

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 18 juli 2006 23:10 
Ouwe Jan,
Is er ook Wieringerwerver olie?

Schrijver Anoniem
Gast 
#9 | Geplaatst: 19 juli 2006 00:51 
Super benzine zit is meer Lood in voor de Smering van de kleppen het kan geen kwaad is alleen super duur.

Schrijver Floris
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 19 juli 2006 08:22 
Loodhoudende benzine bestaat niet meer. En zou je de volgende keer willen inloggen of je naam vermelden s.v.p.?
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 19 juli 2006 09:38 
Houd het op loodvrij oktaan 95. De motorfiets kan super aan of shell v power, maar in de praktijk kost dat extra geld en de motor loopt er echt niet beter op. De cilinderkoppen hebben geharde klep zittingen en de verbrandingkamer is geschikt gemaakt voor euro lood vrij en vroeger was dat normaal. (normale benzine). Honda liep hiermee voorop omdat dit in 1978 al verplicht was in amerika (usa). Wij nederlanders liepen toen nog wat achter en we gebruikten toen nog super met lood. In duitsland is ook normaal euro loodvrij 91 te koop. Dit is nog een stapje schraler maar zelf hierop kan de cx en gl op lopen. Toch raad ik aan om in duist land oktaan 95 te tanken. Dit word ook onder de naam 95 super lood vrij verkocht. Het oktaan gehalte is dus van belang. Houd dus het getal 95 aan en dan zit je goed. In nederland is dan euro lood vrij.

Dan in heel europa is geen lood meer te vinden in de brandstof. Hiervoor hoeft geen vervanger gebruikt te worden. Het is wel te koop maar de motorfiets heeft dat niet nodig.
Mochten er nog vragen zijn kan men contact met mij opnemen.
Met vriendelijke groet Marco Becker
vliegersveld 37
8256 GN
Biddinghuizen
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 19 juli 2006 09:47 
Oktaan 98 is alleen te krijgen in nederland, in duitsland wordt dit eigenlijk niet meer verkocht. In duistland en ooostenrijk is 91 al verkrijgbaar. De cx en gl's zijn geschikt gemaakt voor oktaan 95 loodvrij. Let op dit oktaan 95 kan ook super loodvrij heten in duitsland en oostenrijk. Daar om kijk ik altijd naar het oktaan gehalte. Wij hebben genoeg aan 95 oktaan.
Mocht daar om de een of andere reden toch lood of lood vervangers bij zitten dan kan dat geen kwaat. We hebben geen katalizator dus die kunnen wij ook niet kopat maken.
Probeer oktaan 91 te vermijden. De kleppen en klepzitting kan er tegen maar de bogie en vorm van de cilinderkop, oppervlakte zuiger en verbrandings, kamer hebben hier wat moeite mee. Bij hard rijden zal de motor warm gaan lopen. Stationar zal de motorfiets ook wat minder lopen.
Hopende hiermee voldoende info te hebben gegeven. Dus let op oktaan gehalte en houd het op 95. Gelukkig kan de cx en gl eigenlijk alles wel aan als het maar met belijd gaat, maar hij is gebouwd voor 95
Dit is ook in heel euro te verkrijgen.
Met vriendelijk groet marco becker.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 soort benzine

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven