Oktaan 98 is alleen te krijgen in nederland, in duitsland wordt dit eigenlijk niet meer verkocht. In duistland en ooostenrijk is 91 al verkrijgbaar. De cx en gl's zijn geschikt gemaakt voor oktaan 95 loodvrij. Let op dit oktaan 95 kan ook super loodvrij heten in duitsland en oostenrijk. Daar om kijk ik altijd naar het oktaan gehalte. Wij hebben genoeg aan 95 oktaan.
Mocht daar om de een of andere reden toch lood of lood vervangers bij zitten dan kan dat geen kwaat. We hebben geen katalizator dus die kunnen wij ook niet kopat maken.
Probeer oktaan 91 te vermijden. De kleppen en klepzitting kan er tegen maar de bogie en vorm van de cilinderkop, oppervlakte zuiger en verbrandings, kamer hebben hier wat moeite mee. Bij hard rijden zal de motor warm gaan lopen. Stationar zal de motorfiets ook wat minder lopen.
Hopende hiermee voldoende info te hebben gegeven. Dus let op oktaan gehalte en houd het op 95. Gelukkig kan de cx en gl eigenlijk alles wel aan als het maar met belijd gaat, maar hij is gebouwd voor 95
Dit is ook in heel euro te verkrijgen.
Met vriendelijk groet marco becker.
Voor meer info kijk dan ook op:
https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ
http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html