Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

vervangen contactslot

Schrijver aafje schilderman
Gast 
#1 | Geplaatst: 18 juli 2006 23:55 
Mijn contactslot van de honda cx 500 c
hapert. Nu moet deze vervangen worden. Dit kost bij een motorzaak ongeveer 130 euro. Een nieuw contactslot kost ongeveer 45 euro. Kan iemand mij simpel uitleggen hoe je deze kan vervangen.

Alvast bedankt aafje

Schrijver Floris
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 19 juli 2006 09:15 
Het slot zit met 2 bouten onder tegen de kroonplaat geschroefd. Als je onder de tellers achter de koplamp kijkt, dan zie 'm vanzelf zitten.
Eerst de 6-polige stekker loswurmen, daarna kunnen de 2 bouten los. Hij zit 'op z'n kop' gemonteerd dus let op dat je de bouten in de juiste richting (linksom) losdraait. Als je dit gedaan hebt, kun je het slot naar beneden laten zakken.
Ik heb zelf geen custom, dus ik kan van hieraf niet beoordelen of je eerst nog iets moet weghalen (bv tellers, koplamp) om erbij te kunnen. Eerlijk gezegd denk ik dat wel, gezien dat belachelijke bedrag van 130 euro.

Overigens: weet je zeker dat het slot helemaal is afgeschreven? Het kan inderdaad kapot maar soms doet een beetje olie wonderen. Ook kan het zijn dat de stekkerverbinding is gecorrodeerd.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Gast 
#3 | Geplaatst: 19 juli 2006 10:28 
Hoi floris bedankt voor je reactie. Hij doet het nog wel maar ik moet hem aandrukken en te ver naar rechts draaien als ik de sleutel er gewoon recht in doe krijg ik geen contact. Maar het is natuurlijk het proberen waard.

Schrijver Dirkcx650Wouter s
Gast 
#4 | Geplaatst: 19 juli 2006 15:13 
.

Gast 
#5 | Geplaatst: 5 aug. 2006 20:05 
Floris
He floris bedankt voor de omschrijving de nieuwe zit erin en de oude is er uit. Dit viel allemaal reuze mee

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 vervangen contactslot

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven