Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Kraantje lek...

 
Schrijver gompie

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 26 juli 2006 23:11 | Aangepast door: gompie 
Vandaag heb ik, voor het eerst sinds tijden, mijn tank weer eens volgegooid.
Direct vormde zich een plas benzine, komende vanuit de carbs.
Het was geen overdruk, de tankdop zat er nog niet eens op...
Na het benzinekraantje dicht gedraaid te hebben hield de lekkage op.

Maar het is slecht rijden met een dichte benzinekraan...!

Wat heb ik fout gedaan of wat moet ik fout doen?
h.gr. Dirk
Rookworst zonder R is ook worst!

Schrijver Anoniem
Gast 
#2 | Geplaatst: 26 juli 2006 23:16 
de vlotterkamer wordt denk ik niet goed afgesloten door de vlotter: de kamer loopt over...

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 26 juli 2006 23:57 
Kraantje Lek is een leuek plaats tussen Haarlem en Santpoort waar je leuk kan wandelen!!

Ik denk dat er een vlotter blijft hangen. klinkt als carbs erafhalen en goed schoon maken.

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver beussie
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 27 juli 2006 02:14 
Dirk ik heb net gisteren hetzelfde euvelgehad bij een 650E maar het is gewoon de Carbs er onder uit halen en de vlotterkamers goed schoonmaken zodat de vlotternaalden de uitstroomopeningen goed kunnen afsluiten zonder vuil tussen de sproeier en de naald (de vlotternaald heeft kunststofuiteinden en is zeer gevoelig voor vuil)

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 27 juli 2006 07:34 
Heren en Dames gebruik toch het beste voorbehoeds middel die er te koop is
en dat is gewoon een ronde vloeistof filter dat tussen de kraan en de carburateur geplaast kan worden
In elke onderdelen zaak kan deze filter gekocht worden,en er tussen maken is een fluutje van een cent[euro cent ]
ouwe-jan die het al jaren lang gebruikt
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver gompie

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 27 juli 2006 08:02 | Aangepast door: gompie 
De vlotterkamer, daar was ik ook al achter.
Maar waarom gebeurt dit alleen als ik getankt heb en de motor zelfs nog niet loopt.
Je zou zeggen dat de weg vanaf het kraantje, via de benzineslang, tot en met de vlotterkamers al vol is.
Ik ben immers niet zo'n droogkloot die al duwend aan komt rijden met een leeggestookte motorfiets.
Nu heb ik zo'n twee liter verstookt en ik heb nergens meer last van.
(afgezien van de normale PhoeniCX probleempjes)

en Jan, het siert je dat je al jarenlang de beste voorbehoedsmiddelen gebruikt.
Wie weet waar we anders mee opgezadeld zouden zitten...?

(verstopte tanken etc...)
Rookworst zonder R is ook worst!

Schrijver beussie
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 27 juli 2006 13:35 
Dirk het enigste wat ik kan bedenken, staat je motor dan op de zijstandaard of middenbok, met zijstandaard zou ik nog kunnen bedenken dat het asje van de vlotter wat uitgelubberd is waardoor de vlotter bij zijstandaardgebruik klem komt te zitten waardoor de benzinestand in de vlotterkamer te hoog wordt en anders is het voor mij een groot raadsel.

Schrijver Gertjan
Gast 
#8 | Geplaatst: 27 juli 2006 14:15 
Bij mij liepen kortgeleden de carb. ook over bij mijn CX500.
Goed schoonmaken hielp niet afdoende.
Inmiddels heb ik een nieuwe naald gemonteerd en het probleem is opgelost.
De punt van de naald schijnt uit een soort rubber te bestaan.

Bij een volle tank is de vloeistofdruk ook nog net iets hoger als het heel nauw komt kan ook dat de oorzaak zijn.

Verder heb ik gezien bij het oude naaltje dat de veerdruk tegen de vlotter iets minder is.

Een naaldje kost ongeveer 8 euro (Motozoom)dat heb je als snel terug verdiend als de benzine eruit loopt.

Het is mij gelukt om met een haakse schroevendraaier en wat voorzichtigheid en geduld het naaldje te monteren terwijl de carb. in de motor zaten.

Succes

Gertjan

Schrijver gompie

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 28 juli 2006 00:45 
Mijn motor wordt altijd middengebokt.
Doordat er langere achterschokbrekers gemonteerd zijn staat hij op de zijstandaard wel erg scheef, bij een ongeëgaliseerd terrein bestaat de kans van omvallen.

Gertjan, ik ga jou plan maar opvolgen.
Beter mee verlegen dan om verlegen...
Bedankt, Dirk.
Rookworst zonder R is ook worst!

Schrijver Frans
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 28 juli 2006 18:05 
Dirk,

Hoe is het afgelopen?

Wat denk je, wil ik vandaag mijn motor starten (met volle tank) en gebeurt er precies hetzelfde. Het loopt er echt keihard uit, niet te stoppen.
Ben benieuwd hoe het bij jou is opgelost.

Frans

Schrijver Gertjan
Gast 
#11 | Geplaatst: 28 juli 2006 21:09 | Aangepast door: Gertjan 
Zouden alle vlotternaaldjes niet tegen een hittegolf kunnen ?

Ik hoop voor jullie dat de goedkope oplossing voldoende is.

Vergeet niet eerst de vlotterbak helemaal leeg te laten lopen anders loopt alles zo je garage in.

Verder heb ik met een wattenstaafje gedrenkt in de thinner de zitting van de naald goed schoongemaakt (dus niet de naald !)

Ik ben ook benieuwd hoe het afloopt.
Succes

Gertjan

Schrijver gompie

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 28 juli 2006 23:14 
Hoe het afgelopen is?

Hij staat aan het eind van mijn oprit mooi te wezen.
Voor de rest heb ik geen tijd gehad, komende week heb ik ook weinig tijd.
Zondag ga ik weer naar Wales, met de volgende dag als pauze op de terugweg even langs "The George Inn" in Leeds.

Jaja, Dirk heeft het weer druk...
Rookworst zonder R is ook worst!

Schrijver Frans
Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 29 juli 2006 22:01 
Hoi Dirk,

Vandaag hwb ik dan toch een nieuwe vlotternaald erin gezet en de lekkage is gestopt. Lijkt me duidelijk!
(Overigens zag de oude er identiek uit, ik zag geen slijtage of andere verschillen)

Frans

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 31 juli 2006 09:49 
De vlotter naald de {Rubberen punt }is van viton rubber en kan in de loop van de jaren hardt worden,en daarom zie je er ook niets aan maar druk er maar eens op dan voel je het verschil
daarom eens in de tien jaar deze vernieuwen
ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Kraantje lek...

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven