Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

tripple tune up - welke onderdelen waar

 
Schrijver mvdberg112
Gast 
#1 | Geplaatst: 2 aug. 2006 18:54 | Aangepast door: mvdberg112 
Hier:
http://www.hondacx500.nl/phpdata/forum/index.php?action=vthread&fo rum=6&topic=4443
[/url]
]staat dit:
Stator kost EUR 140 en dan heb je een zeer goed werkende stator met 2 jaar garantie die beter is dan af fabriek (niet dat daar veel voor nodig is). Pakkingsetje kost EUR 40 bij Polo en je gebruikt alleen de pakking van het achtedeksel dus de rest (koppakkingen!) kun je bewaren of verpieren.
(niemand leest de reacties op oude onderwerpen, dus dan maar een nieuw onderwerp)

Ik denk dat ik binnenkort ook mijn motor de "tripple checkup" moet geven.

Wie of wat is Polo? Adres? of Telefoon of e-mail? Andere goede leveranciers?

Als de motor toeh openlight, zou ik willen doen:
1. de dynamo plus onstekings spoelen en stator
2. de mechanical seal (ceramic) plus olie pakking van de waterpomp
3. de nokkenas ketting

Welke pakkingen denken jullie moet ik zeker vervangen?

Welke onderdelen zou men het beste ook kunnen vervangen als de nokkenasketting wordt gedaan?

Kun je de dynamo ook gewoon weer in de hars zetten? Ik heb hars van Holtz? Of is er speciale hars nodig?[url=][/url]

Schrijver Floris
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 2 aug. 2006 20:21 | Aangepast door: Floris 
Ik heb je vorige bericht gelezen. Tenzij je gek bent op sleutelen zie ik vooralsnog geen reden om het blok open te maken. De doormeting van de stator is immers (bijna) OK. De nokkenasketting is bij 80.000 km aan de beurt, en als de keramische seal niet lekt waarom zou je 'm dan vervangen? In jouw geval zou ik de carburateurs ultrasoon laten reinigen en kijken wat dat oplevert. Het blok uit elkaar halen kan altijd nog.

Tip: bij deze meneer in Duitsland kun je voor €75 je carbs laten reinigen en geheel van nieuwe onderdelen laten voorzien.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 2 aug. 2006 20:46 
Ben het (weer eens) helemaal eens met Floris.
Ga eerst eens voor een complete revisie (pakkingen + sproeier en -naalden) / schoonmaakbeurt van de carbs. Dat is gemakkelijk te doen en kost ook niet veel tijd. Check gelijk het inlaatsysteem op het trekken van valse lucht (isolatoren ?). En als het dat niet is en de oorzaak elders gezocht moet worden gewoon systematisch de motor afpellen. Floris en ik hebben in jouw vorig topic al voldoende sleutelplezier naar voren gebracht dunkt me.
De dynamo zou ik als laatste vervangen, en pas nadat je zeker bent dat de weerstandwaarden buiten de norm liggen (bij koude motor dan wel warme motor).

Succes
Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Frans
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 3 aug. 2006 17:28 | Aangepast door: Frans 
In ieder geval is dit het adres van Polo, waar je om vroeg. De dynamo kun je evt. hier omruilen voor een gereviseerde.

Frans

Schrijver mvdberg112
Gast 
#5 | Geplaatst: 9 aug. 2006 14:06 
Bedankt Floris en Hans!
Floris vroeg:
De nokkenasketting is bij 80.000 km aan de beurt, en als de keramische seal niet lekt waarom zou je 'm dan vervangen?
Dat zegt deze meneer:
http://www.elsham.pwp.blueyonder.co.uk/cx500/faq/
Zie vraag 5 in de FAQ.
Dus vandaar mijn idee, goed of fout.

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 9 aug. 2006 17:51 
"Als het niet stuk is, moet je het zo laten!".
En, echt waar, dat is een waarheid als een koe.
Groeten, Roelof.
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Schrijver Hans

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 9 aug. 2006 21:42 
Never change a winning team !
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 tripple tune up - welke onderdelen waar

Dit onderwerp is gesloten. Je kunt niet meer reageren.

 

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven