van één ding kunnen julie alvast zeker zijn , en dat is wetenschappelijk wel bewezen, " het kost weer een duit", verder laat ik iedereen maar klooien met gelijk welk product , bij mij enkel olie erin en rijden maar , een cx kan al veel meer dan een ton aan, wat is dan de bedoeling eigenlijk?? 2,3,4, ton , wel wel.
en verder kan het best zijn dat die producten goed zijn en de smering bevorderen, anderzijds is zoals Marco zegt , het niet echt gezond voor een natte meerplaten koppeling , in een auto ligt dat anders omdat ze met een droge koppeling rijden.
een puntje wil ik er echter wel over kwijt en dat is het volgende ;
alle additieven zijn dikker dan olie om zo een goede film te kunnen vormen tussen bewegende delen, maar bedenk wel dat je olie filter van die grootte is en ook om die reden zo ontworpen dat hij olie doorlaat en geen of mindere mate andere " zaken met dikkere viscositeit ,
ik ken tot op heden nog geen enkel merk dat " aanraad " om het een of ander toe te voegen voor hun technieken,zelfs niet zoals vroeger in de tijd slick50" kost allemaal weer een hap en waar zit het voordeel??? voor de producent alvast wel, die doet duiten op zak.
ik heb thuis ook zeer goed olifanten poeder liggen en voila , ik heb geen last van olifanten, dus moet het een goed poeder zijn ( lol)
neen, effe serieus , olie dient om te smeren , dus laat het zijn werk doen, en doneer liever één euro meer aan de club , daar hebben we allen voordeel mee en spaar je zelf ook nog
mvg Puk
alles wat je zelf doet doe je meestal beter