Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Goed nieuws en slecht nieuws

 
Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 4 aug. 2006 16:40 
Hallo allemaal,

Het goede nieuws is dat ik nu weet wat er mis is met de CX. Het slechte nieuws is dat het blok vanochtend is vastgelopen. Heb de olie eruit gehaald en dat zag er toch wel zeer koperkleurig uit dus dat betekend lagers naar de knoeien.

Nu heb ik nog een goed oud type GL500 blok staan met manuale distributieketting uitvoering. Zo op eerste inspectie zou ik alleen het achtercarter moeten verwisselen in verband met de ontsteking en bedrading . Ook kan ik dan de blokophanging van de CX gebruiken en hoef ik daar in theorie niks aan te veranderen. Nu is de vraag of de midden sectie van het blok hetzelfde is als de CX. dit in verband met de ophanging die ik dan ook wil overzetten. In theorie zou ik dan ofwel ook de thermostaat behuizing overzetten of gewoon de Silverwing radaiateur gebruiken.

Is dit mogelijk zonder enige vervelende modificaties teo moeten doen? Heeft iemand dit al eens eerder gedaan?

Bedankt,

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 4 aug. 2006 18:01 
Van gl blok naar cx blok.
verwissel achter deksel. En plaats een dopje in de distributie spanner schroef. Anders heb je een open gat.
Plaats de radiator en pijpjes met sub frame in zijn geheel over.
Dan is het klaar.

Ja ik heb dit meerdere malen gedaan.
Sub frame is anders radiator is anders, en achter deksel is anders.
Tussen blok is vrij wel het zelfde.

Pas op. Vliegwiel moet ook over.
Vergeet dat niet.


Hopende hiermee voldoende info te hebben gegeven
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 4 aug. 2006 18:19 
Hoi Marco,

Dat is inderdaad wat ik ook al dacht. Fijn dat je dit even hebt bevestigd. Het vliegwiel had ik inderdaad niet aan gedacht. Enige wat ik dan nog even aan dat GL blok moet doen is een nieuwe oliekeering aan de voorkant want daar lekte dit blok altijd een beetje olie en nieuwe distributie heisa. Blok zou goed moeten zijn. Heb dit zelf onderhouden en liep altjid zeer goed en heeft ons op de oude Silverwing al vele probleemloze kilometers bezorgd maar ik weet dat ie een beetje ratelt dus dat moet wel even gedaan worden. Blok heeft weliswaar een jaar stil gestaan maar dzat zou de pret niet moeten drukken als ik maar een beetje voorzichtig ermee ben in het begin.

Nogmaals hartelijk dank,

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver Floris
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 5 aug. 2006 00:01 
Wat lullig voor je, Wouter. Achteraf geredeneerd (jawel achteraf ....) klopte het naderend onheil met wat je beschreef: teruglopend vermogen en een heet blok. Verklaring: de enorme wrijvingswarmte die ontstond omdat het big-end lager z'n werk niet meer deed. Op dat moment was de vastloper al gaande. Enfin, succes met de reparaties.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 5 aug. 2006 21:26 
Had je nog wel voldoende oliedruk ??
Zo gauw big end lagers gaan vreten valt die nl zeer snel terug.
Zelf heb ik het een keer gehad dat ik probleemloos reed op de snelweg de afrit nam en dus ook gas te rug nam en terugschakelde, het olielampkje 1 keer oplichtte en toen ik op het eind van de afrit kwam het blok ineens vastsloeg.
Daarvoor helemaal niets gemerkt; niet in het rijden noch via (kloppende)geluiden vanuit het blok.
Toen ik de zaak had gedmonteerd bleek 1 lagerschaal gebroken juist op de plek van de olieboring en waren beide helften onder elkaar geschoven. De krukas liet zich dus niet meer draaien.
Aan de olie was helemaal niets afwijkends te zien en er zaten ook geen metaalschilfers in.
Het zal mij benieuwen welke chaos jij binnenin het blok aantreft.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 5 aug. 2006 23:34 
Hoi Hans,

Zodra ik mijn GL blok aan de praat heb gekregen ga ik dit blok eens opentrekken en kijken wat voor chaos ik zal ga tegenkomen. Zal daar in de nabije toekomst dan nog wel wat over laten weten.

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver edward
Gast 
#7 | Geplaatst: 7 aug. 2006 11:51 
Ik ben de tel even kwijt, Wouter...hoeveel rijdende CX-en heb je nu nog in je motorpark? Ergo: Kom je nog wel naar SJK?

Suc6
Edward

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 7 aug. 2006 19:00 
Hoi Edward,

Ja hoor. Wij komen zeker naar SJK. De Silverwing is nog steeds op de weg waarmee de trip geplanned is. Voor de CX heb ik een GL blok liggen dat er in de zeer nabije toekomst onder gaat. Dan heb ik nog een GL staan die opgeknapt moet worden en ik heb vorige week mijn totall loss exemplaar Silverwing gesloopt. Heb nu dus een wereld aan onderdelen waarmee ik nog jaren verder kan.

Groetjes,

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver edward
Gast 
#9 | Geplaatst: 8 aug. 2006 08:35 
Vanaf nu zal ik de tel zorgvuldig bijhouden ;-)

Tot in SJK

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Goed nieuws en slecht nieuws

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven