Marc,
hoe heb jij de ontstekingsspoelen op de stator kunnen doormeten? Statisch is dat zelf eigenlijk niet te doen en bij het doormeten krijg je niets meer dan indicatieve waarden. Immers de ontstekingsspoelen worden iedere keer weer 'opgeladen' door de dynamorotor en vervroeging vindt plaats dmv de vervroegingspulsspoelen achter het chromen dekseltje in het achterste motordeksel.
Kijk als de spoelen statisch goed lijken dan zegt dat niets over de (hoog)spanning die ze bij het starten/rijden moeten opwekken en ook niets over de vervroeging in de ontsteking.
Dynamisch doormeten is voor zover mij bekend in eigen regie niet mogelijk (zeer hoge spanningen).
Een defect aan de ontsteking treedt meestal op in het hoogspanningsbereik van de spoelen (vandaar de white-wire-fix die de laagspanningsstroom doorverbind met de hoogspanningsspoelen). Dus ik neem op deze afstand aan dat het niet willen starten (vervroeging treedt daarbij ook niet al te veel op) aan iets anders moet liggen dan de onstekingsspoelen.
Je zou alle contacten/ stekkerverbindingen eens moeten schoonmaken want een CDI onsteking is uitermate gevoelig voor extra weerstand in de circuits.
Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.