Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Reserve

Schrijver spitfire
Gast 
#1 | Geplaatst: 10 aug. 2006 17:46 
Hoi,
Kan iemand mij vertellen hoeveel reserve er in de tank van een CX 500 Custom is.De totale tankinhoud is 17 liter,hoeveel bedraagd dan de reserve?
t'is om te weten hoeveel km ik kan doen met een tank .
doeiiiiiii
spitfire

Schrijver ronnyboy
Gast 
#2 | Geplaatst: 10 aug. 2006 18:26 
beste vriend,
ik denk 2,5 liter dit staat tot in mijn werkplaatsboek.
groetjes ronny

Schrijver Jan
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 10 aug. 2006 18:29 
Lijkt me geen originele CX-customtank want daarin kan m.i. maximaal 11 liter. 2,5 liter reserve is best mogelijk.

Schrijver Anoniem
Gast 
#4 | Geplaatst: 10 aug. 2006 20:10 
Jan ik denk dat je gelijk hebt, custum tank is kleiner.
Meestal is het na 200 kilometer gewoon gaan tanken.
Dan hoef je hem ook nooit op reserve te zetten. Ten zij ik de tank altijd op reserve heb staan en dat dan een collega besluit om even wat benzine te lenen. Dan kan het wel eens zijn dat je na 180 kilometer stil komt te staan. Probeer dan nog maar eens de reserve te vinden.

Ik was dus weer een ervaring rijker.
groetjes Marco becker.
marcobecker@zonnet.nl
vliegersfeld 37

Schrijver spitfire
Gast 
#5 | Geplaatst: 10 aug. 2006 20:22 
bedankt voor de tips,ik heb nog niet getankt aan een pomp ,zo weet ik ook nog niet juist hoeveel er in kan
Die 17 liter is van lezen op de site .
In ieder geval bedankt.
Spitfire

Schrijver edward
Gast 
#6 | Geplaatst: 11 aug. 2006 09:26 
Een C heeft idd een totale inhoud van 11 liter (inclusief reserve). De verhouding is opvallend, krap 8 liter normaal en ruim 3 liter reserve, dat is bijna de helft aan reservebrandstof.

Ik heb het een keer nagemeten, door de reservebrandstof in colaflessen te laten lopen. Kortom, je kan nog best even doortuffen op reserve (bij 1 op 20 is dat al snel 60 km).

Je kan die verhouding volgens mij veranderen door je filter te verlengen of in te korten of zit ik mis?

Edward

Schrijver spitfire
Gast 
#7 | Geplaatst: 11 aug. 2006 17:05 
Ik zal alles ne keer uitmeten met een volle tank en dan alles laten leeglopen in flessen van 1.5 liter
Ik ben wel nie van plan om da spel van +/- 210 kg te duwen tot aan een pomp hoor.
alvast bedankt
Spitfire

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Reserve

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven