Ik wil er toch op reageren. Ik heb alles nog eens door gelezen en ik heb een ding nog niet gezien.
Als ik het goe dbegrijp is het in mijn ogen toch ook de start motor. Blijkt het dit toch niet te zijn denk ik dat het de spannings regelaar is.
Bij een te hoge laad spaning gaat de accu koken. Er komen belletjes op de accu platen en de accu gedraagd zich als of hij leeg is. In werkelijkheid zijn de accu platen zo bedekt met belletjes dat de accu niet genoeg oppervlakte vrij heeft om de stroom uit het accu zuur te halen. Dus de inwendige weestand van de accu is te hoog. Laat het geheel af koelen en de de motorfiets doet het weer prima. De GL rijders hebben hier nog al eens last van vooral de 650. Het blijkt dat de massa via het contact slot niet in orde is waardoor de spannings regellaar niet goed en potentiaal verschil kan meten. Gevolg de spannings regelaar gaat de spaning op voeren om tot een verschil van 14.4 volt te komen ten opzichte van massa.
Je accu gaat nu koken en werkt niet meer naar behoren.
Toch denk ik dat de starmotor zelf niet in orde is. Mestal kun je onderbrekingen op de rotor vinden. kool bosrtels zijn vaak nog wel goed maar de collector daar waar de draden van de koperen plaatjen overgaan naar de wiklkelingen, daar zijn dan breukjes te vinden. Bij warmte komen die breukjes los en de start motor werk nog maar voor de helft.
Ik heb nog wel wat liggen en als je langs wil komen moet je me even bellen.
Groetjes Marco Becker
Tel 0321 312336
Vliegersveld 37
Biddinghuizen.
8256 GN
Voor meer info kijk dan ook op:
https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ
http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html